Wywiad z byłym członkiem Google Search Quality Team

Fani bloga JamesNorquay.com mieli przyjemność jako pierwsi przeczytać wywiad z niejakim Andre Weyher’em. Kim jest ten człowiek? Otóż jest byłym członkiem zespołu odpowiadającego za jakość wyników wyszukiwania, któremu dowodzi Matt Cutts.
 Oto jakich odpowiedzi udzielił w wywiadzie i co opowiadał o swojej pracy.

Na publikację wywiadu na moim blogu zgodził się jego autor: James Norquay.

Pytanie 1: Opowiedz coś o sobie Andre, jak długo pracowałeś w Google Search Quality Team?

Spędziłem w Google prawie 5 lat, z czego 2 lata przy projektach AdSense i AdWords (tam mogłem się trochę wykazać) i dostałem szansę pracy z samym Mattem Cuttsem i jego ekipą od Search Quality. To było na prawdę coś wspaniałego – o wiele mniejszy dział, ale za to o wiele bardziej wyspecjalizowany. Matt to świetny gość. Atmosfera pracy była na prawdę luźna i wspaniała, mimo, że musieliśmy się zapuszczać w najciemniejsze zakątki Internetu, cały czas starając się rozpoznać spam w wynikach wyszukiwania oraz tysiące stron z Black Hat SEO. Druga strona medalu jak się teraz okazuje też jest całkiem fajna!

Pytanie 2: Jakie były Twoje codzienne obowiązki w teamie?

Głównym zadaniem tej komórki Google jest ciągła walka ze spamem oraz szeroko pojęte poprawianie wyników wyszukiwania, aby dostarczały lepsze i bardziej trafne informacje. Jak wiadomo to dla Google bardzo istotna sprawa – na tym mechanizmie opiera się praktycznie cała działalność firmy. Jeśli ten mechanizm zawiedzie i nie będzie godny zaufania dla użytkowników – ci po prostu nie będą z niego korzystać. Nie wspominając już o klikaniu w jakiekolwiek reklamy Adsense i Adwords. Każda osoba w teamie ma swój rynek, branżę do ogarnięcia. Ja byłem odpowiedzialny za jakość kontentu oraz linki zwrotne, podejmowałem decyzje o jakości zawartości serwisu – mówiąc wprost oraz prowadzących do niego linków. Standardowo również, jeśli była taka potrzeba, przyznawałem kary serwisom za łamanie regulaminu oraz duże odstępstwa od zasad czystej gry. Moja praca opiewała również w rozmaite raporty – zwłaszcza te o atakach spamu oraz różnych jego ewolucjach.

Pytanie 3. Co myślisz o ostatnich zmianach algorytmu? Idzie ku dobremu?

Oczywiście! Zmiany są tylko na lepsze, a z tego co słyszałem – będzie ich jeszcze bardzo dużo w przyszłości. Wydaje mi się też, że wiadomość jaką Google chce przekazać to to, że wszyscy są już na prawdę zmęczeni łamaniem i naginaniem zasad na masową skalę. Firma coraz bardziej surowo traktuje webmasterów, którzy są pod tym względem najaktywniejsi. Wszyscy wiedzieli, że „Pingwin” będzie skierowany na linki, ale chyba nikt się nie spodziewał, że zmiany będą aż tak duże. W tym momencie, webmasterzy odchodzą od zmysłów żeby pozostać na pozycji, którą sobie wypracowywali, bo systemy sprzed 8 miesięcy są dziś po prostu zupełnie inne. Kupowanie linków było znane od zawsze i od zawsze ryzykowne. Owszem, gdy się pozostało niewykrytym mogło być bardzo pomocne. Dziś już nie ma pytania CZY zostaniesz wykryty. Kwestią czasu jest KIEDY zostaniesz wykryty, że kupowałeś linki. Zmieniła się też kwestia Page Ranku. Niedawno jeszcze linkowanie ze stron o wysokim PR było samo w sobie pomocne. Już nie jest. Teraz strona musi mieć jakiekolwiek powiązanie, zależność, kontekst. „Powiązanie” stało się nowym Page Rankiem.

Pytanie 4. Jakie „patenty” stosują spamerzy?

Można je podzielić na kilka kategorii:

– przeładowanie słowami kluczowymi,
-różne rzeczy ukryte pod CSS
– idiotyczne próby jak pochowane słowa kluczowe – a to tekst w kolorze tła, a to nano-czcionka.

Ktoś mógłby powiedzieć, że ta druga kategoria to kwestie indywidualnego kontentu i jego prezentacji – pamiętajmy – Google nie ocenia kontentu Twojej strony tylko jego autentyczność, wiarygodność. Więc wszystkie triki tego typu, słaby, przeładowany słowami kluczowymi tekst, skopiowany i pozmieniany przez aplikację do wstawiania synonimów, to marna próba osiągnięcia czegokolwiek albo duże zaniedbanie.

Pytanie 5. A jak określaliście autentyczność i wiarygodność linków?

Zwracana jest uwaga na kilka istotnych elementów, jak np. liczba lików ogółem.
Albo bardzo istotny wskaźnik – z/do jakiej jakości stron prowadzą linki?
Czy strony wyglądają na „prawdziwe” czy tylko mają zawierać linki?
Jak używane są kotwice?
Jaki jest stosunek kotwic komercyjnych do niekomercyjnych?

W rzeczywistości rozpoznanie „czarnokapeluszowych” stron nie jest trudne, myślę że każdy z nas w codziennym życiu jest w stanie dokonywać takiej analizy – należy zwracać uwagę na linki i kotwicę oraz zastanowić się, czy takie połączenia powstałyby samoistnie bądź nieświadomie w codziennym życiu. Świadomy użytkownik internetu będzie to wiedział od razu.

Pytanie 6. Z Twojego doświadczenia w Google – podaj top 3 KROKI w tworzeniu dobrego serwisu?

Dobre pytanie, bardzo często są one pomijane, a przecież powinny być integralną częścią poprawnego SEO.

Zacząłbym od domeny – dobrze dobrana daje przewagę na samym początku. Dobre domeny jak wiadomo są drogie nie bez powodu.

Po drugie zawsze używaj styli nagłówkowych, h1 i h2 tak, jak powinno się ich używać. Ludzie tak bardzo skupiają się na tym, aby wlać najdroższe paliwo do swojego auta (linkwheele), że zapominają o założeniu do niego kół (jakikolwiek poprawny kontent).

Rzecz jasna nie można też przesadzić – nie wrzucaj więcej niż 2 słowa kluczowe w Title, bo Google za to banuje/filtruje.

Trzeci i chyba najważniejszy czynnik to jakość Twojego kontentu. Próbuj tworzyć swoją stronę tak, jakby SEO nie miało być jej integralną częścią, skupiaj się na przekazie i zawartości. To jest to, czego szukają użytkownicy Internetu i to jest to, co docenia Google. Wiadomo że korzyści finansowe są ważne i kuszące, ale pamiętaj że podstawą są wiarygodne i rzeczowe informacje!

Pytanie 7. A top 3 wskazówek konstruktywnego linkowania?

Kwestia linkowania zewnętrznego zmieniła się znacznie w ostatnich czasach. Wszystko, co robisz w tym kierunku albo w ogóle przy pracach nad swoją stroną automatycznie lub masowo – podwyższa ryzyko wątpliwości Google. Więc miej na uwadze jedno; linkowanie zmieniło się z kompletnie z czysto technicznego procesu na istne budowanie kampanii zależności, zupełnie indywidualnych i niepowtarzalnych. Przykładem będzie np. budowanie sieci stron z właścicielami innych serwisów, które są w jakiś sposób powiązanie z Twoim. Jeśli Twój serwis jest o serach, szukaj linków w mleczarniach i przemyśle mleczarskim. Tak jak wspomniałem – powiązania to nowy Page Rank.

Po drugie, nie rezygnuj całkowicie z katalogów SEO. Pojawiają się opinie, że mogą one negatywnie wpłynąć na pozycję w sieci – mogą, jeśli są niskiej jakości. Te dobre, sprawdzone to wciąż pomocne narzędzie.

Po trzecie – zawsze pamiętaj o jakości. Jakość stron, jakość linków do stron i jakość stron, do którym można trafić z Twojego serwisu – to ma znaczenie dla Google. Dziś liczy się tylko jakość, nie ilość.

Pytanie 8. Czy są jakieś wskazówki albo triki jakimi mógłbyś się podzielić?

Ciężka sprawa… Google to sos, który składa się z wielu tajemniczych składników. Wiem, że może Was to rozczaruje ale na to pytanie odpowiadam zawsze; jeśli chcesz wejść do świata Google SEO, zapomnij o robieniu SEO. Google zależy tylko i wyłącznie na stronach dobrych jakościowo, na dobrym Internecie. I niestety ostatnia rzecz jaka zaprząta umysły pracowników Giganta to Twoja chęć wybicia się z jakimś, konkretnym tytułem. Jeśli zbudujesz serwis wedle wszelkich prawideł poprawnego Internetu, z dobrym kontentem i linkami wysokiej jakości – SEO zrobi się niejako samo. Ludzie będą odwiedzać Twoją stronę, dzielić się nią i maszyna ruszy. Poza tym warto śledzić Matta Cuttsa na Google+

Pytanie 9. Co myślisz o coraz większym udziale social media w wyszukiwaniach? Czy coś się jeszcze tu zmieni?

Zmiana zdecydowanie wisi w powietrzu, poza tym co już się zmieniło i zmienia – będzie więcej nowości. Google powoli zmierza w stronę lokalnych wyszukiwań, odchodzi od regionalnych czy krajowych. To na pewno będzie rewolucja. Social media na pewno będą dużą częścią tego mechanizmu. Integracja Google miejsca do Google+ była dość jasnym wytyczeniem kierunku, w którym to wszystko zmierza. Mogę tylko zgadywać jaka będzie przyszłość ale wiem jedno, jeśli jesteś na Google + to będziesz częścią tych zmian i w pewien sposób się do niej przyczynisz. Jeśli więc nie masz jeszcze profilu i nie jesteś aktywny na G+ – nie ma na co czekać.

Pytanie 10. Opowiedz o swoim nowym projekcie Netcomber.com, jak może on pomóc w SEO’s?

Netcomber to zupełnie nowy projekt, nad którym pracuje z moim wspólnikiem. To będzie wielka baza i wyszukiwarka internetowych odcisków palców. Nasz system będzie używał ponad 3000 zmiennych, które pomogą wykazać które strony należą do tej samej firmy lub osoby – jeśli wpiszesz choćby jedną z nich. Używamy informacji o kontach, hostingu, adresach IP czy nawet stylach kodowania, które się powtarzają w różnych serwisach, więc dzięki naszemu narzędziu internet będzie nieco mniej anonimowy i w prosty sposób będzie można sprawdzić czy dany serwis nie jest częścią większej układanki SEO. Wyszukiwarki od zawsze używały tych informacji do określania czy mają do czynienia ze spamem czy też nie, sprawdzając tym samym jakość serwisu a nawet – blokując niekiedy cały klaster stron i linkwheeli. Do tej pory te informacje były jedynie do użytku wewnętrznego – ale to się zmieni! Jeśli siedzisz w SEO to to jest narzędzie dla Ciebie – w prosty sposób sprawdzisz partnera do podlinkowania, prześwietlisz serwis konkurencji lub po prostu sprawdzisz jak wypada Twoja praca na tle światowego internetu. Aktualnie narzędzie przegląda 20 milionów serwisów www. W przeciągu kilku tygodni planujemy przejście z aktualnej, darmowej wersji beta na pełną – z bazą ponad 200 milionów stron!

Andre, dziękujemy za poświęcony czas i odpowiedz na 10 nurtujących nas pytań.

Strona projektu Net Comber: netcomber.com

/Tłumaczenie wywiadu z www.jamesnorquay.com/

Część druga wywiadu z byłym członkiem Google Search Quality Team

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Wywiad z byłym członkiem Google Search Quality Team by


Publikacja: 22 listopada 2012
Wizyt: 2 311
1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (12 votes, average: 4,58 out of 5)
Loading...


» Słowa kluczowe: ,

» Polecam:

  • Filmy wideo, poradniki SEO => filmy o SEO na SEOVideo.pl
  • PcVideo.com.pl - poradniki video: naprawa PC, PC Tuning, składanie komputerów w jednym miejscu
  • Seonet.pl -> Aktualności SEO i SEM z kraju i ze świata. Blogi Seomoz, Google, It Technology.


  • » Kategoria: Bez kategorii » Podobne wpisy:

    Vertical Smart Slide 1
    Wyszukiwarki na świecie: Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex
    Publikacja sprzed 4 tygodnie

    Jaka jest popularność wyszukiwarek w różnych krajach? Czy Google jest światowym monopolistą?

    Po 4 latach uaktualniam zestawienie: Ranking popularności wyszukiwarek w krajach świata.

    Jak wygląda świat wyszukiwarek:

    Google jest absolutnym monopolistą z udziałem…

    Wyszukiwarki na świecie: Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex
    Wyniki wyszukiwania Google w 2016 – XIX Semcamp Cezary Glije…
    Publikacja sprzed 2 lata

    W dniu 7 grudnia odbył się już XIX Semcamp.

    Miałem przyjemność wystapić z prezentacją o przyszłości wyników wyszukiwania Google. Opowiadałem o: Google Answer Box, Knowledge Graph, Entity, sztuczna inteligencja, Machine Learning, RankBrain.

    Zapraszam…

    Wyniki wyszukiwania Google w 2016 – XIX Semcamp Cezary Glije…
    TOP 50 najpopularniejszych artykułów marketingowych
    Publikacja sprzed 2 lata

    Top 50 najpopularniejszych artykułów marketingowych pochodzi z serwisu ahrefs.com i mierzony jest liczbą udostępnień

     

    Jak zwiększyć zasięg twojego posta w największych portalach społecznościowych

    http://www.socialmediaexaminer.com/how-to-increase-your-post-reach-on-top-social-networks/

    Chcesz, żeby więcej internautów przeczytało Twojego posta? W tym artykule…

    TOP 50 najpopularniejszych artykułów o marketingu internetow…
    Mutt Cutts nadal na urlopie, najlepsze narzędzia SEO –…
    Publikacja sprzed 2 lata

    The Evolution Of SEO Trends Over 25 Years, Searchengineland

    Thomas Stern zaprasza na podróż przez historię optymalizacji I pozycjonowania serwisów internetowych od zarania dziejów, oraz krótką prognozę odnośnie przyszłości.

     

    Matt Cutts Extends…

    Mutt Cutts nadal na urlopie, najlepsze narzędzia SEO – wybór…
    Mobilegeddon – prawdziwa historia – SEMCamp XVIII
    Publikacja sprzed 2 lata

    Przedstawiam prezentację z XVIII Semcampu o prawdziwej hsitorii Mobilegeddonu.

    Najnowsza aktualizacja algorytmu Google, która weszła w życie 21 kwietnia 2015 wzbudza wiele emocji. W prezentacji obalanie mitów, prezentacja faktów, pokazanie kto…

    Mobilegeddon – prawdziwa historia – SEMCamp XVIII
    Emoji – pismo obrazkowe przyszłości nie tylko w internecie?
    Publikacja sprzed 2 lata

    Co to jest Emoji?

    Emoji to ideogramy lub emotikony pierwotnie używane w japońskich wiadomościach elektronicznych i na stronach WWW, z których korzystanie szybko jednak rozprzestrzeniło się poza Japonię. Niektóre emoji są…

    Emoji – pismo obrazkowe przyszłości?
    Sexy SEO – piersi wspierają technologię
    Publikacja sprzed 2 lata

    Niby wszystko już było. Ale piersiasty SEO expert uczący podstaw optymalizacji?

    Przyjemne z pożytecznym - polecam :)

    Sexy SEO – piersi wspierają technologię
    Wszystko o Gołębiu [Pigeon] – algorytmie Google dotyczącym w…
    Publikacja sprzed 3 lata

    W SERP od dłuższego czasu robi się lokalnie. I to coraz bardziej. Zmiana algorytmu Google o kryptonimie Gołąb już działa od 24 lipca 2014 w USA, Kanadzie, UK i Australii.…

    Wszystko o Gołębiu [Pigeon] – algorytmie Google dotyczącym w…

    14 komentarzy to “Wywiad z byłym członkiem Google Search Quality Team”

    1. Przemek Sztal napisał(a):

      Jest chyba błąd w zdaniu „linkowanie do stron o wysokim PR”. W oryginale jest to „getting a link from a high PR page” 😉

    2. Bartek napisał(a):

      Wreszcie ciekawy i przydatny wywiad. Ekstra!;)

    3. Gripek napisał(a):

      Musimy sobie zdać sprawę, że jesteśmy naocznymi świadkami jak właśnie w tej chwili zmienia się cały rynek SEO. Oczywiście, w przeszłości bywały podobne aktualizacje i za każdym razem „pozcyjonerom” udawało się wyjść obronną ręką. Wydaje mi się, że teraz ta ręka nie wystarczy i trzeba zmienić podejście, spojrzenie… To będzie klucz do sukcesu 🙂

    4. SEO Profi napisał(a):

      Gripek, bardzo dobrze to ująłeś. Jak widzę, zmienia się to bardzo szybko – coraz częściej np. rozmawiając z osobami/potencjalnymi Klientami widzę, że mają naprawdę dużą wiedzę z zakresu SEO. Wiedzę, której (niestety) często nie mają firmy, które ich pozycjonują czy optymalizują :). To jest najlepsze…. (a może smutne….)
      Aby być na bieżąco trzeba poświęcać coraz więcej czasu na edukację. masz rację, że to klucz do sukcesu. Z drugiej strony to także będzie powód podnoszenia cen usług SEO – no ale w końcu każdy rynek musi się rozwijać 🙂

    5. SEO Profi napisał(a):

      Cezzy, te miniaturki specjalnie rozciągnąłeś? Trochę dziwnie wyglądają – nie lepiej ustawić przycinanie góry i dołu??

    6. Domeniarz napisał(a):

      Podoba mi się to, co powiedział o domenach 🙂

    7. Mariusz napisał(a):

      Przetestowałem netcomber, niestety kiepściutko, pokazuje mocno nieprawidłowe dane. Na ten moment ten system jest bezużyteczny.

    8. Adam napisał(a):

      Nic konkretnego nie ma w tym artykule – cały czas te same banialuki.. „dobry content i reszta się sama będzie działa…” bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury. Wyniki wyszukiwania to istny śmietnik. Pozycjonowanie nie jest wcale trudniejsze.. jest prostsze. Google zależy tylko i wyłącznie na kasie i niczym więcej. Zgadzam się w kolegą kilka postów wyżej że należy się stale edukować. Tylko testy i wnioski mają racje bytu.pzdr

    9. Bartek napisał(a):

      Mówi jakby cały czas pracował w Google 🙂

    10. jachu napisał(a):

      Narzędzie słabo dopracowane, wywiad mało wnosi 😉

      Nikt z nich chyba nie przekaże niczego przydatnego …

    11. Paweł napisał(a):

      narzędzie nadal kiepsko sobie radzi z powiązaniami,reverse ip,whois, dns i hosta już dawno można sobie było samemu sprawdzic i to jest pewniejsze niż te dane z ich bazy.

      Co do podejscia – wpis stary ale jak życie pokazało, update’y algo idą w kierunku wycięcia wszystkich linków poza adwordsami 🙂

    Trackbacks

    Check out what others are saying about this post...
    1. […] blogu Cezzy’ego w wywiadzie z ex pracownikiem SQT w Google (Andre Weyher), przeczytałam o projekcie NetComber. Zainteresował mnie on głównie ze względu […]

    2. […] Pierwsza część wywiadu z Andre, która w zasadzie była całym, kompletnym wywiadem okazała się być bardzo interesującym źródłem informacji, a sami czytelnicy prosili o kontynuację. Na szczęście Andre się zgodził i udało się uzyskać kilka odpowiedzi na pytania, które nurtowały internautów.  […]

    3. […] blogu Cezzy’ego można było ostatnio przeczytać dwa wywiady (pierwszy i drugi)  z Andre Weyher’em – byłym pracownikiem Google z […]



    Komentarze

    do wpisu: Wywiad z byłym członkiem Google Search Quality Team
    Ocena: 4.58 z 5 (w oparciu o 14 opinii)

    *

    Videos, Slideshows and Podcasts by Cincopa Wordpress Plugin

    Copyright © 2009 - 2012 MIST Cezary Glijer & Webmedia Group Ireland