TITLE TAG – 20 porad SEO jak optymalizować TITLE

TITLE TAG – 20 porad SEO jak optymalizować TITLE

Tytuł dokumentu – – to poza treścią najważniejszy element każdej publikowanej strony w Internecie.
Jak prawidłowo wykonać TITLE strony WWW, jak zoptymalizować, jakie są najczęściej popełniane błędy?  Na te i inne pytanie odpowiadam w krótkim poradniku zawierającym 20 porad zebranych przez ostatnich kilka lat.
Ze względu na dominację Google na polskim rynku – informacje dotyczą tej wyszukiwarki. Jednak jeśli tytuły będą wykoane prawidłowo inne wyszukiwarki też to docenią.

Co na temat TITLE ma do przekazania inżynier Google Matt Cutts

Serwis SEOmoz.com zapytał 37 specjalistów SEO, który czynnik jest najważniejszy w algorytmie Google. 35 z nich podało, że obecność słów kluczowych w TITLE jest najważniejsza i ma największy wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Obrazują to poniższe wykresy:



TITLE jest publikowany w 3 miejscach:

– w przeglądarce

W zakładce ulubionych – jeśli dodajemy stronę i nie edytujemy jej tytułu.

– w wyniku wyszukiwania – po ang. Snippet


I po kolei dobre praktyki w niezobowiązującej kolejności:

  1. Długość tekstu.
    Maksymalna indeksowana długość tytułu to 70 znaków razem ze spacjami. Tyle też pokazuje Google w wynikach wyszukiwania obcinając dłuższe tytuły pokazując na końcu „…” . Minimalna długość to 5 znaków.
  2. Kolejność słów, fraz.
    Ważna jest kolejność występowania słów i fraz kluczowych w tytule – im bliżej początku tym lepiej. Obrazują to badania SEOMoz.org:



  3. Nazwa serwisu, brand a słowa kluczowe
    Ten punkt budzi dużo kontrowersji wśród specjalistów SEO. Moje zdanie na ten temat jest takie. Jeśli chcemy promować nowy brand, nazwę serwisu, jego domenę – wtedy można je umieścić na początku TTITLE.
    Jeśli jednak zależy nam na tym, aby Internauci znajdowali nasz serwis w wyszukiwarkach poprzez nasze produkty, usługi, słowa i frazy dotyczące naszego biznesu, tematyki serwisu – wtedy należy nazwę/domenę serwisu umieścić na końcu TITLE.
    Poniżej kilka opcji  TITLE – z życia wzięte:



    • [ ] – autor do zwolnienia.
    • [nazwa serwisu/firmy] – jedna z najgorszych opcji – woda na młyn konkurencji.
    • [nazwa produktu] – [nazwa serwisu/firmy]. Jeśli sprzedajesz produkty i wiesz, że twoi klienci szukają nazw produktów – umieść najpierw nazwę produktu, a po nim nazwę firmy/serwisu.   Rozwiązanie może być zastosowane dla niezbyt długich nazw, aby razem z nazwą serwisu nie przekroczyć 70 znaków.
    • [tytuł artykułu] – [nazwa serwisu/firmy]. Wzorcowe rozwiązanie.
    • [nazwa serwisu/firmy] – [nazwa produktu / tytuł artykułu]. Bardzo częsty przypadek, gdy autorem TITLE jest dział Marketingu lub decydenci nie znający realiów świata wyszukiwarek. Nie polecam.
    • [tytuł niestandardowy] – [nazwa serwisu/firmy]. Jeśli pozwala na to system CMS i można edytować TITLE – warto poświęcić czas na optymalizację tego co podpowiada CMS.
    • [słowo/fraza kluczowa] – [nazwa serwisu/firmy].  Jest to rozwiązanie, jeśli serwis poświęcony jest jednej usłudze/produktowi – np. „Sprzątanie biur”.  Taki TITLE może być zastosowany na jednej stronie – na pozostałych musi być inny.
    • [słowo/fraza kluczowa] – [nazwa produktu] – [nazwa serwisu/firmy]. Jeśli nazwa firmy, usługi i słowo kluczowe są krótkie – można je wszystkie połączyć w TITLE – np. „Serwis VW – tuning – Nazwa firmy”.
    • [Super fraza sprzedażowa] – [nazwa serwisu/firmy]. „Wymiana opon w 15 minut – nazwa firmy” – takie rozwiązanie zdaje egzamin – jeśli hasło na prawdę jest COOOL.
    • [nazwa produktu] – [kategoria] – [nazwa serwisu/firmy]. Jeśli nazwa produktu, kategorii i nazwa firmy są krótkie – takie rozwiązanie można zastosować.  Dodatkowym argumentem za jest popularna i często szukana nazwa kategorii.
  4. Unikalne tytuły
    Każda strona musi mieć swój własny, indywidualny TITLE. Tytułów nie należy powtarzać, co Google piętnuje w Centrum Webmastera pokazując duplikaty.
  5. Duże litery – wersaliki.
    Należy stosować duże litery zgodnie z zasadami gramatyki. Nie należy pisać całych tytułów dużymi literami – skutek będzie odwrotny od zamierzonego.
  6. Treść tytułu
    Tytuł musi zawierać kontekst strony, należy wykorzystać słowa i frazy występujące w treści strony. Należy unikać używania tytułów domyślnych lub niejasnych, takich jak „Strona główna” lub „Nowa strona 1”.
  7. Odmiana wyrazów
    Google coraz lepiej radzi sobie z gramatyką języka polskiego. Dlatego poza nazwami własnymi, geograficznymi można zamieszczać wyrazy i frazy w dowolnej formie odmiany.
  8. Liczba pojedyncza/ mnoga
    Co prawda Google rozpoznaje liczbę pojedynczą i mnogą wyrazów, jednak wyniki wyszukiwania dla obu wersji różnią się. Dlatego warto sprawdzić która wersja jest korzystniejsza.
    Dla przykładu:




  9. Znaki specjalne
    Należy unikać używania znaków specjalnych: ‚”{}?&. Wyszukiwarka może mieć problem z ich właściwą interpretacją. Do rozdzielnia segmentów TITLE – treści od brandu najlepiej użyć znaków: myślnika, Pipe | lub znaku większości > lub znaku równości i większości =>.
  10. Title Keyword stuffing – przesycenie słowami kluczowymi
    Keyword stuffing to nieetyczna technika podwyższania rankingu strony internetowej za pomocą wypełniania TITLE spreparowanymi wyrazami kluczowymi.
    Typową techniką jest wielokrotne powtarzanie tego samego wyrazu co ma zwiększyć jego wagę. Dwukrotne lub trzykrotne powtórzenie słowa kluczowego w TITLE nie jest wykroczeniem.
    Tak wygląda keyword stuffing w wykonaniu Agory:
  11. Usytuowanie TITLE w kodzie strony
    Tag TITLE powinien być pierwszym elementem nagłówka HEAD – aby roboty wyszukiwarek nie miały problemów z ich odnalezieniem ( w przypadku słabych łączy internetowych lub przerywanych połączeniach).
  12. Wsparcie TITLE w treści strony – znaczniki nagłówkowe H1, H2
    Aby uzyskać jeszcze lepszy efekt w wynikach wyszukiwania frazy z TITLE powinny się znaleźć w treści strony – najlepiej w jej tytule ze znacznikiem nagłówkowym H1 lub H2.
  13. TITLE dla wiadomości Google
    Dla tej samej strony warto utworzyć 2 różne tytuły – jeden dla Google News i drugi do wyników organicznych – wystarczy zmodyfikować TITLE po 12-24h.
  14. Blokada zmiany TITLE przez Google
    Google w Instant Search często zmienia TITLE stron – biorąc go z katalogu Dmoz.org. Niestety te tytuły są bardzo ubogie, mało marketingowe. Dlatego warto zablokować takie praktyki dodając w HEAD – tak doradza GOOGLE:
  15. Projekt wyniku wyszukwiania
    Warto skorzystać z narzędzia, które służy do podglądu projektowanego TITLE w wynikach Google: www.seomofo.com/snippet-optimizer.html
  16. Tytuły artykułów/list stronicowanych
    Listy stronicowane – np wyniki wyszukiwania na podaną frazę lub bardzo długie artykuły zazwyczaj mają identyczne TITLE. Aby wyszukiwarki zaindeksowały podstrony wystarczy na końcu tytułu dodać numer podstrony – np: „strona 4”.
  17. Synonimy
    Google nie do końca daje sobie radę z synonimami – dla przykładu auto i samochód. Bywa też, że synonimy mają w potocznym języku lekko odmienne znaczenia. Należy sprawdzić jaka forma dla naszej strony jest częściej wyszukiwana i tę zastosować.



  18. Akronimy – skróty
    Definicja akronimu: słowo utworzone przez skrócenie wyrażenia składającego się z dwóch lub więcej słów. Na przykład: AGD, NBP, PZU, Polfa, Investbank. Przy doborze słów dla TITLE należy wykonać analizę, które formy są powszechnei używane w wyszukiwarkach. Można też zastosować formę skróconą i pełną – jeśli ta nie zawiera zbyt dużej liczby słów czy znaków.
  19. Liczby, cyfry, numery
    Należy unikać liczb i cyfr pisanych słownie – Internauci nie mają czasu i ochoty na pisanie w tej formie w oknie wyszukiwania. A tytuły typu: „10 najtańszych hoteli”, „30 prostych zasad” na pewno będą klikane.
  20. Narzędzia do pomocy w wyborze i optymalizacji słów i fraz dla TITLE
    Polecam 2 podstawowe:



    – Google Adwords – Narzędzia podpowiedzi słów kluczowych

    – Google Insights – Statystyki wyszukiwania Google

    Można i warto sprawdzać statystyki wyszukiwania polskich Internautów zarówno w Google, jak i w portalach:

    Google 2010

    Onet.pl

    WP.pl

Jeśli macie uwagi, uzupełnienia, opinie zapraszam do komentarzy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
- 20 porad SEO jak optymalizować TITLE by


Publikacja: 18 stycznia 2011
Wizyt: 13 803
1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (10 votes, average: 4,90 out of 5)
Loading...


» Słowa kluczowe: ,

» Polecam:

  • Filmy wideo, poradniki SEO => filmy o SEO na SEOVideo.pl
  • PcVideo.com.pl - poradniki video: naprawa PC, PC Tuning, składanie komputerów w jednym miejscu
  • Najlepsze internetowe infografiki => www.infografika.co


  • » Kategoria: Aktualności, Poradniki, SEO, Varia » Podobne wpisy:

    Vertical Smart Slide 1
    Wyszukiwarki na świecie: Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex
    Publikacja sprzed 27 minut

    Jaka jest popularność wyszukiwarek w różnych krajach? Czy Google jest światowym monopolistą?

    Po 4 latach uaktualniam zestawienie: Ranking popularności wyszukiwarek w krajach świata.

    Jak wygląda świat wyszukiwarek:

    Google jest absolutnym monopolistą z udziałem…

    Wyszukiwarki na świecie: Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex
    Wyniki wyszukiwania Google w 2016 – XIX Semcamp Cezary Glije…
    Publikacja sprzed 2 lata

    W dniu 7 grudnia odbył się już XIX Semcamp.

    Miałem przyjemność wystapić z prezentacją o przyszłości wyników wyszukiwania Google. Opowiadałem o: Google Answer Box, Knowledge Graph, Entity, sztuczna inteligencja, Machine Learning, RankBrain.

    Zapraszam…

    Wyniki wyszukiwania Google w 2016 – XIX Semcamp Cezary Glije…
    TOP 50 najpopularniejszych artykułów marketingowych
    Publikacja sprzed 2 lata

    Top 50 najpopularniejszych artykułów marketingowych pochodzi z serwisu ahrefs.com i mierzony jest liczbą udostępnień

     

    Jak zwiększyć zasięg twojego posta w największych portalach społecznościowych

    http://www.socialmediaexaminer.com/how-to-increase-your-post-reach-on-top-social-networks/

    Chcesz, żeby więcej internautów przeczytało Twojego posta? W tym artykule…

    TOP 50 najpopularniejszych artykułów o marketingu internetow…
    Mutt Cutts nadal na urlopie, najlepsze narzędzia SEO –…
    Publikacja sprzed 2 lata

    The Evolution Of SEO Trends Over 25 Years, Searchengineland

    Thomas Stern zaprasza na podróż przez historię optymalizacji I pozycjonowania serwisów internetowych od zarania dziejów, oraz krótką prognozę odnośnie przyszłości.

     

    Matt Cutts Extends…

    Mutt Cutts nadal na urlopie, najlepsze narzędzia SEO – wybór…
    Mobilegeddon – prawdziwa historia – SEMCamp XVIII
    Publikacja sprzed 2 lata

    Przedstawiam prezentację z XVIII Semcampu o prawdziwej hsitorii Mobilegeddonu.

    Najnowsza aktualizacja algorytmu Google, która weszła w życie 21 kwietnia 2015 wzbudza wiele emocji. W prezentacji obalanie mitów, prezentacja faktów, pokazanie kto…

    Mobilegeddon – prawdziwa historia – SEMCamp XVIII
    Emoji – pismo obrazkowe przyszłości nie tylko w internecie?
    Publikacja sprzed 2 lata

    Co to jest Emoji?

    Emoji to ideogramy lub emotikony pierwotnie używane w japońskich wiadomościach elektronicznych i na stronach WWW, z których korzystanie szybko jednak rozprzestrzeniło się poza Japonię. Niektóre emoji są…

    Emoji – pismo obrazkowe przyszłości?
    Sexy SEO – piersi wspierają technologię
    Publikacja sprzed 2 lata

    Niby wszystko już było. Ale piersiasty SEO expert uczący podstaw optymalizacji?

    Przyjemne z pożytecznym - polecam :)

    Sexy SEO – piersi wspierają technologię
    Wszystko o Gołębiu [Pigeon] – algorytmie Google dotyczącym w…
    Publikacja sprzed 2 lata

    W SERP od dłuższego czasu robi się lokalnie. I to coraz bardziej. Zmiana algorytmu Google o kryptonimie Gołąb już działa od 24 lipca 2014 w USA, Kanadzie, UK i Australii.…

    Wszystko o Gołębiu [Pigeon] – algorytmie Google dotyczącym w…

    15 komentarzy to “TITLE TAG – 20 porad SEO jak optymalizować TITLE”

    1. Sebastian napisał(a):

      Osobiście mam „obawy”, że Title coraz mniejsze znaczenie będzie miało. Jest to jeden z ostatnich „bastionów”, tzn. elementów, mających duży wpływ na pozycję, a z drugiej strony łatwo manipulowalny – skoro keywords już się nie liczą, description praktycznie też – a ludzie upychają „ile wlezie” w Title – to i te czasy przeminą.
      Pozostanie rozbudowa serwisu i … super content 🙂

      Widziałem, że odwiedziłeś SemCamp – widać było po pytaniu na wykładzie o zapleczu poziom wiedzy 🙂

    2. CeZzy napisał(a):

      Póki wyszukiwarki cenią TITLE – ale oczywiście nic nie trwa wiecznie.
      A autorski content zawsze będzie w cenie 🙂

    3. Bartosz Światowski napisał(a):

      HTTP 404 – File Not Found – do usunięcia kropka z linku http://www.seomofo.com/snippet-optimizer.html 🙂

    4. CeZzy napisał(a):

      Poprawione – dzięki za czujność 🙂

    5. Bartosz Światowski napisał(a):

      Dodałbym jeszcze, odróżnienie od konkurencji.
      Nie raz, title jest taki sam w serp’ach.

    6. Aye napisał(a):

      Mam takie pytanie – czy jesli przekroczę (a często na podstronach mam przekroczony) limit description (czyli te 156 znaków), to jaki to będzie miało wpływ? Czy dla google’a nie wazne jest to co jest po tym 156 znaku? Czy tego wogole nie uwzglednia czy moze z mniejsza wagą? To samo tyczy sie slow kluczowych i title. Proszę o odp 🙂

    7. Krzysztof napisał(a):

      bardzo fajny artykuł. Ile ja się namęczyłem z title to szkoda gadać, ale stworzyć tytuł dla dynamicznych stron to nie lada wyzwanie.

    8. OKZ napisał(a):

      Napisałeś, że pisanie meta tagu „title” tylko i wyłącznie z dużych liter daje odwrotny efekt od zamierzonego. To co to odstrasza klientów, sprawi, że będą rzadziej klikać w dany wynik wyszukiwania gdzie „title” jest pisany tylko z dużych liter? Skąd masz takie informacje, na jakiej podstawie tak stwierdzasz? Wg. mnie tagi „title”, które są pisane z dużych liter podczas pojawienia się w wynikach wyszukiwania znacznie wyróżniają się z reszty „tłumu”, a ponadto google pogrubia słowa kluczowe znajdujące się w tagu „title” co sprawia, że inne wyniki wyszukiwania są mniej zauważalne dla potencjalnego internauty. I w ten o to sposób nasz wynik jest bardziej wyeksponowany, wyróżniony i częściej klikany przez potencjalnego klienta. To tak jakbyś nagle wyszedł w lesie na polane i zauważyłbyś kilka grzybów, najpierw zobaczysz ten największy i kilka mniejszych, najbardziej rzuca się w oczy ten największy.

    9. Cezary Glijer napisał(a):

      @OKZ nie wiem jak długą masz praktykę w Internecie. Polecam zapoznanie się z zasadami pisania w Internecie – zarowno na blogach, serwisach społecznościowych jak i w mailach.
      Całe teksty pisane Kapitalikami jest odbierany jako krzyk lub brak profesjonalizmu (przypadkiem się włączył CAPS LOCK).
      Ale to już twój wybór.

    10. Artur napisał(a):

      Dziękuję!
      Nareszcie znalazł się ekspert, który wyjaśnia zamiast mamić „magicznymi tajemnicami”.

    11. Marek napisał(a):

      Z katalogów poleciłbym jeszcze Gooru.pl.

      Czemu?
      Google PageRank = 5 (Google)
      Alexa Rank pl = 8,956 (Alexa)
      Reputacja = 435 (Alexa)
      Wiek domeny = 9 lat (Whois)
      Dmoz Directory: TAK
      Yahoo Directory: TAK
      Wikipedia: TAK

    12. No jeszcze kilka takich artykułów przeczytam i sam firme seo załoze 🙂 DOBBBRYY, może wreszcie uda mi się swoja strone zrobić lepiej i google mnie łaskawie wycofa filtra ze stycznia 2013, chyba że za LINKI go dostałem, jak ktoś może się wypowiedzieć na temat mojego fatalnego przypadku to zapraszam zwłaszcza autora https://groups.google.com/a/googleproductforums.com/d/msg/webmaster-pl/-/aqubaByGmucJ

    13. hauer mateusz napisał(a):

      pytanie proste mam:
      co jeżeli będzie sama fraza kluczowa, potrzebna jest nazwa firmy – czy
      wtedy zostanie potraktowane to za spam ?
      dwa.
      bez odmiany przypadku w title np. ‚wzorniki koloru’ czy ‚opracowanie wzorników kolorów’ ?
      co jest ‚mocniejszcze’ ?

    14. Hubert z POZGRAF napisał(a):

      Nie opisałeś jednego, powtarzanie zwrotów w titlu.
      Chce zastosować takie powtórzone w cześci końcowej, która jest dłóższa od nazwy produktu. i nie wiem czy to nie będzie duplicate title.

      Foldery reklamowe, druk folderów w Drukarni folderów Poznań
      Foldery reklamowe, projektowanie folderów Poznań

      Katalogi reklamowe, druk folderów w Drukarni folderów Poznań
      Katalogi reklamowe, projektowanie folderów Poznań

      i tak na kilka produktow jeszcze.

      Zaczynam coprawda resztę asortymentu miksować żeby nie było tak samo,
      ale zastanawiam się czy warto sobne podstrony robić z krótszym tile a nie miksem słów.

    15. mateusz hauer napisał(a):

      imo. będzie.
      natomiast czemu raz google przestawia nazwę firmy na początek, a raz nie.
      właśnie mi przestawiło z końca 🙁

    Komentarze

    do wpisu: TITLE TAG – 20 porad SEO jak optymalizować TITLE
    Ocena: 4.9 z 5 (w oparciu o 15 opinii)

    *

    Videos, Slideshows and Podcasts by Cincopa Wordpress Plugin

    Copyright © 2009 - 2012 MIST Cezary Glijer & Webmedia Group Ireland