Relaunch -> przebudowa istniejącego serwisu a SEO => czyli jak nie stracić na rewolucji cz II

Relaunch -> przebudowa istniejącego serwisu a SEO => czyli jak nie stracić na rewolucji cz II

Często przy głębokich zmianach wyglądu stron, wzorców stron czy struktury serwisu znacząco pogarszają się wyniki w wyszukiwarkach. Bazując na własnych doświadczeniach oraz badaniach SearchCowboys.com przedstawiam poniżej zasady migracji/głębokich zmian w serwisie WWW, które uchronią serwis przed degradacją w wynikach wyszukiwania.

W przypadku rozwiązań „na żywioł” ruch z organicznych wyników wyszukiwania może wyglądać jak na powyższym wykresie.
Jak temu zaradzić?

Odpowiedzi poniżej:
• Staraj się nie zmieniać adresów URL poszczególnych stron. Jeśli konieczne są zmiany adresów – wykorzystaj przekierowanie 301 na stronę z nowym adresem.
• Nie wprowadzaj dużych zmian w krótkim czasie. Jeśłi planujesz równoczesną zmianę wyglądu, aktualizację treści oraz rebrand serwisu może się to skończyć katastrofą i załamaniem ruchu z wyszukiwarek. Należy te zmiany podzielić na etapy i wprowadzać sukcesywnie.
• Nie zmieniaj danych domeny w WhoIs. Zmiany w WhoIs są interpretowane przez wyszukiwarki jako zmiana właściciela I moga spowodować zresetowanie danych dotyczących poszczególnych stron w wynikach wyszukiwania
• Zmiany wprowadzaj stopniowo – sprobuj wdrożyc w jednej sekcji – jeśli w wyszukiwarkach nie będzie niekorzystnych zmian – możesz to zrobić w całym serwisie..
• Miej na uwadze strukturę wewnętrznych linków w serwisie i nie zmieniaj jej zbyt pochopnie. Waga odnośników (link juice) jest bardzo ważna, pokazuje bowiem robotom wyszukiwarek, które strony są dla autorów serwisu najważniejsze.
• Sprawdzaj statystyki odwiedzin na bieżąco, monitoruj zwłaszcza występowanie błędów 404. Poza tym, że strona nie jest widoczna w Internecie odnośniki , które do niej prowadziły będą usunięte z baz wyszukiwarek.
• Obesrwuj zmiany pozycji w wynikach wyszukiwarek dla poszczególnych stron nowego serwisu. Z naszego doświadczenia wynika, że przez okres 14-30 dni mogą wystąpić lekkie spadki pozycji zanim wszystko wróci do normy.

A to wytyczne Google:
• Dodaj i weryfikuj informacje o stronach i serwisie w Centrum Webmastera Google.
• Stale aktualizuj mapy w formacie xml.
• Monitoruj błędy publikowane przez Google w Centrum Webmastera – zwłaszcza problem z przekierowaniem 301 oraz błędami 404.

I na koniec kilka uwag:
• Przygotuj wartościową dla użytkownika stronę obsługi błędu 404.
• Jeśli zmiany w serwisie są znaczące – powiadom o tym media
• Użyj systemów reklam PPC w okresie spadku ruchu z wyszukiwarek.
• Zaktualizuj plik robots.txt.
Jeśli weźmiemy pod uwagę powyższe wytyczne – oszczędzimy sobie stresu związanego ze znaczącym spadkiem ruchu z wyszukiwarek.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Relaunch -> przebudowa istniejącego serwisu a => czyli jak nie stracić na rewolucji cz II by


Publikacja: 5 stycznia 2010
Wizyt: 1 051
1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (2 votes, average: 4,50 out of 5)
Loading...


» Słowa kluczowe: ,

» Polecam:

  • Filmy wideo, poradniki SEO => filmy o SEO na SEOVideo.pl
  • PcVideo.com.pl - poradniki video: naprawa PC, PC Tuning, składanie komputerów w jednym miejscu
  • Seonet.pl -> Aktualności SEO i SEM z kraju i ze świata. Blogi Seomoz, Google, It Technology.


  • » Kategoria: Aktualności, SEO » Podobne wpisy:

    Vertical Smart Slide 1
    Wyszukiwarki na świecie: Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex
    Publikacja sprzed 12 miesięcy

    Jaka jest popularność wyszukiwarek w różnych krajach? Czy Google jest światowym monopolistą?

    Po 4 latach uaktualniam zestawienie: Ranking popularności wyszukiwarek w krajach świata.

    Jak wygląda świat wyszukiwarek:

    Google jest absolutnym monopolistą z udziałem…

    Wyszukiwarki na świecie: Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex
    Wyniki wyszukiwania Google w 2016 – XIX Semcamp Cezary Glije…
    Publikacja sprzed 3 lata

    W dniu 7 grudnia odbył się już XIX Semcamp.

    Miałem przyjemność wystapić z prezentacją o przyszłości wyników wyszukiwania Google. Opowiadałem o: Google Answer Box, Knowledge Graph, Entity, sztuczna inteligencja, Machine Learning, RankBrain.

    Zapraszam…

    Wyniki wyszukiwania Google w 2016 – XIX Semcamp Cezary Glije…
    TOP 50 najpopularniejszych artykułów marketingowych
    Publikacja sprzed 3 lata

    Top 50 najpopularniejszych artykułów marketingowych pochodzi z serwisu ahrefs.com i mierzony jest liczbą udostępnień

     

    Jak zwiększyć zasięg twojego posta w największych portalach społecznościowych

    http://www.socialmediaexaminer.com/how-to-increase-your-post-reach-on-top-social-networks/

    Chcesz, żeby więcej internautów przeczytało Twojego posta? W tym artykule…

    TOP 50 najpopularniejszych artykułów o marketingu internetow…
    Mutt Cutts nadal na urlopie, najlepsze narzędzia SEO –…
    Publikacja sprzed 3 lata

    The Evolution Of SEO Trends Over 25 Years, Searchengineland

    Thomas Stern zaprasza na podróż przez historię optymalizacji I pozycjonowania serwisów internetowych od zarania dziejów, oraz krótką prognozę odnośnie przyszłości.

     

    Matt Cutts Extends…

    Mutt Cutts nadal na urlopie, najlepsze narzędzia SEO – wybór…
    Mobilegeddon – prawdziwa historia – SEMCamp XVIII
    Publikacja sprzed 3 lata

    Przedstawiam prezentację z XVIII Semcampu o prawdziwej hsitorii Mobilegeddonu.

    Najnowsza aktualizacja algorytmu Google, która weszła w życie 21 kwietnia 2015 wzbudza wiele emocji. W prezentacji obalanie mitów, prezentacja faktów, pokazanie kto…

    Mobilegeddon – prawdziwa historia – SEMCamp XVIII
    Emoji – pismo obrazkowe przyszłości nie tylko w internecie?
    Publikacja sprzed 3 lata

    Co to jest Emoji?

    Emoji to ideogramy lub emotikony pierwotnie używane w japońskich wiadomościach elektronicznych i na stronach WWW, z których korzystanie szybko jednak rozprzestrzeniło się poza Japonię. Niektóre emoji są…

    Emoji – pismo obrazkowe przyszłości?
    Sexy SEO – piersi wspierają technologię
    Publikacja sprzed 3 lata

    Niby wszystko już było. Ale piersiasty SEO expert uczący podstaw optymalizacji?

    Przyjemne z pożytecznym - polecam :)

    Sexy SEO – piersi wspierają technologię
    Wszystko o Gołębiu [Pigeon] – algorytmie Google dotyczącym w…
    Publikacja sprzed 3 lata

    W SERP od dłuższego czasu robi się lokalnie. I to coraz bardziej. Zmiana algorytmu Google o kryptonimie Gołąb już działa od 24 lipca 2014 w USA, Kanadzie, UK i Australii.…

    Wszystko o Gołębiu [Pigeon] – algorytmie Google dotyczącym w…

    One Response to “Relaunch -> przebudowa istniejącego serwisu a SEO => czyli jak nie stracić na rewolucji cz II”

    1. Wasyl napisał(a):

      Jak mawiał Pawlak: „Mądrego to i miło posłuchać”:-)

    Komentarze

    do wpisu: Relaunch -> przebudowa istniejącego serwisu a SEO => czyli jak nie stracić na rewolucji cz II
    Ocena: 4.5 z 5 (w oparciu o 2 opinie)

    *

    Videos, Slideshows and Podcasts by Cincopa Wordpress Plugin

    Copyright © 2009 - 2012 MIST Cezary Glijer & Webmedia Group Ireland