Kody odpowiedzi HTTP: 301, 302, 404, 500… cz.I

W codziennej pracy webmasterów przewijają się często terminy: przekierowanie 301,302 – czy też błąd 404.  W związku z tym postanowiłem zebrać informacje o tych kodach oraz napisać parę słów o ich znaczeniu w kontekście SEO.

Co to jest kod odpowiedzi HTTP: to numeryczna dana wysyłana przez serwer HTTP do aplikacji klienta. Informuje o sposobie realizacji (bądź braku realizacji) zapytania klienckiego. Znajduje się na początku odpowiedzi, tuż za wersją protokołu HTTP i przed słownym opisem kodu odpowiedzi, np.: HTTP/1.1 400 Bad Request. I dalej co na ten temat w Wikipedii.
1. Rodzaje kodów odpowiedzi:

  • Informacyjne
  • Powodzenia
  • Przekierowania
  • Błędu aplikacji klienta
  • Błędu wewnętrznego

Kody informacyjne

Kody powodzenia

Kody przekierowania

Kody błędu aplikacji klienta


Kody błędu wewnętrznego

2. Schemat działania popularnych kodów odpowiedzi.

Nagłówek HTTP : 200

Pierwszy, najbardziej popularny przypadek to gdy przeglądarka (lub robot spiderujący emulujący przeglądarkę) wysyła do serwera prośbę o przesłanie zawartości danego pliku (html, obazka, pliku javascript itp.) z danego adresu URL. Serwer uznaje, że dany plik istnieje, i przesyła zawartość tego pliku wraz z nagłówkiem 200, który oznacza po prostu “wszystko OK, plik istnieje – a to jego zawartość”.

Nagłówek HTTP : 301

Nagłówek 301 – “Moved Permanently”
Przekierowanie 301, inaczej permanentne, to stałe przekierowanie zarówno użytkowników, jak i robotów, na nowy adres. Powoduje, że dana domena zostanie wyindeksowana z wyszukiwarek, a cała jej moc, backlinki i PR przechodzi na nową domenę.

CDN…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Autor · 2 komentarze 

Videos, Slideshows and Podcasts by Cincopa Wordpress Plugin

Copyright © 2009 - 2012 MIST Cezary Glijer & Webmedia Group Ireland