Płatne treści w Internecie – za tylko 13% Internautów

Badania popularności wprowadzonego niedawno w polskim Internecie systemu płatnych treści – przeprowadziła firma SentiOne. W świetle badań tylko 13% Internautów wypowiedziało się pozytywnie o systemie.

Firma SentiOne przeanalizowała ponad 3 tys. wypowiedzi na ten temat zebranych na forach, blogach i w serwisach społecznościowych.

Badania SentiOne pokazują, że 87% Internautów nie chce płacić za treści, jakie można znaleźć w bezpłatnych serwisach internetowych. Aż 25% tematów poruszanych przez Internautów wskazywało na niską jakość płatnych treści oraz błędy w artykułach. To co sugerują Internauci to wprowadzenie możliwości wykupienia dostępu do pojedynczych tekstów, a nie tylko miesięczna opłata za dostęp do e-gazet.
W komentarzach Internautów bardzo często widać niechęć wobec reklam i zbierania informacji o użytkownikach systemu Piano. Wiele osób uważa, że w płatnych strefach wydawcy  nie powinni zarabiać na użytkowniku w inny sposób np. za pomocą reklam.
Dużo emocji wzbudza brak unikalności informacji publikowanych w e-gazetach. Internauci nie chcą płacić za dostęp do tekstów, które gdzie indziej przeczytałby za darmo.
Wnioski z badań SentiOne:
– system Piano nie jest krytykowany za to, że jest płatny
– negatywnie oceniana jest jakość płatnych treści 
– wadą jest brak możliwości płacenia za pojedyncze artykuły oraz zbudowania własnego pakietu
– Internauci krytykują brak konsultacji o zakresie zamykania treści
– podobne do płatnych treści można przeczytać za darmo w Internecie
I ciekawostka z tygodnika „Uważam rze”. Eryk Mistewicz popełnił artykuł krytykujący wydawców za wprowadzenie płatnych treści. Ale artykułu nie można było przeczytać w całości, bo dostęp do niego był płatny 🙂
Dopiero niedawno wydawca udostępnił całą treść.

Poniżej pełna prezentacja wyników badań.

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
w Internecie - za tylko 13% Internautów by


Publikacja: 20 października 2012
Wizyt: 510
1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (2 votes, average: 4,50 out of 5)
Loading...


» Słowa kluczowe: ,

» Polecam:

  • Filmy wideo, poradniki SEO => filmy o SEO na SEOVideo.pl
  • PcVideo.com.pl - poradniki video: naprawa PC, PC Tuning, składanie komputerów w jednym miejscu
  • Najlepsze internetowe infografiki => www.infografika.co


  • » Kategoria: Aktualności, Varia » Podobne wpisy:

    Vertical Smart Slide 1
    Wyszukiwarki na świecie: Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex
    Publikacja sprzed 1 rok

    Jaka jest popularność wyszukiwarek w różnych krajach? Czy Google jest światowym monopolistą?

    Po 4 latach uaktualniam zestawienie: Ranking popularności wyszukiwarek w krajach świata.

    Jak wygląda świat wyszukiwarek:

    Google jest absolutnym monopolistą z udziałem…

    Wyszukiwarki na świecie: Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex
    Wyniki wyszukiwania Google w 2016 – XIX Semcamp Cezary Glije…
    Publikacja sprzed 3 lata

    W dniu 7 grudnia odbył się już XIX Semcamp.

    Miałem przyjemność wystapić z prezentacją o przyszłości wyników wyszukiwania Google. Opowiadałem o: Google Answer Box, Knowledge Graph, Entity, sztuczna inteligencja, Machine Learning, RankBrain.

    Zapraszam…

    Wyniki wyszukiwania Google w 2016 – XIX Semcamp Cezary Glije…
    TOP 50 najpopularniejszych artykułów marketingowych
    Publikacja sprzed 3 lata

    Top 50 najpopularniejszych artykułów marketingowych pochodzi z serwisu ahrefs.com i mierzony jest liczbą udostępnień

     

    Jak zwiększyć zasięg twojego posta w największych portalach społecznościowych

    http://www.socialmediaexaminer.com/how-to-increase-your-post-reach-on-top-social-networks/

    Chcesz, żeby więcej internautów przeczytało Twojego posta? W tym artykule…

    TOP 50 najpopularniejszych artykułów o marketingu internetow…
    Mutt Cutts nadal na urlopie, najlepsze narzędzia SEO –…
    Publikacja sprzed 3 lata

    The Evolution Of SEO Trends Over 25 Years, Searchengineland

    Thomas Stern zaprasza na podróż przez historię optymalizacji I pozycjonowania serwisów internetowych od zarania dziejów, oraz krótką prognozę odnośnie przyszłości.

     

    Matt Cutts Extends…

    Mutt Cutts nadal na urlopie, najlepsze narzędzia SEO – wybór…
    Mobilegeddon – prawdziwa historia – SEMCamp XVIII
    Publikacja sprzed 3 lata

    Przedstawiam prezentację z XVIII Semcampu o prawdziwej hsitorii Mobilegeddonu.

    Najnowsza aktualizacja algorytmu Google, która weszła w życie 21 kwietnia 2015 wzbudza wiele emocji. W prezentacji obalanie mitów, prezentacja faktów, pokazanie kto…

    Mobilegeddon – prawdziwa historia – SEMCamp XVIII
    Emoji – pismo obrazkowe przyszłości nie tylko w internecie?
    Publikacja sprzed 3 lata

    Co to jest Emoji?

    Emoji to ideogramy lub emotikony pierwotnie używane w japońskich wiadomościach elektronicznych i na stronach WWW, z których korzystanie szybko jednak rozprzestrzeniło się poza Japonię. Niektóre emoji są…

    Emoji – pismo obrazkowe przyszłości?
    Sexy SEO – piersi wspierają technologię
    Publikacja sprzed 4 lata

    Niby wszystko już było. Ale piersiasty SEO expert uczący podstaw optymalizacji?

    Przyjemne z pożytecznym - polecam :)

    Sexy SEO – piersi wspierają technologię
    Wszystko o Gołębiu [Pigeon] – algorytmie Google dotyczącym w…
    Publikacja sprzed 4 lata

    W SERP od dłuższego czasu robi się lokalnie. I to coraz bardziej. Zmiana algorytmu Google o kryptonimie Gołąb już działa od 24 lipca 2014 w USA, Kanadzie, UK i Australii.…

    Wszystko o Gołębiu [Pigeon] – algorytmie Google dotyczącym w…

    4 komentarze to “Płatne treści w Internecie – za tylko 13% Internautów”

    1. Paweł napisał(a):

      Chris Anderson w swoim „Za darmo” mówi wprost, że płatna treść w sieci się nie uda, bo chodzi o PRZEJŚCIE ze stanu „za darmo” do płatnego. W kontrze jest dobrze nam znany Google, który rozdaje na lewo i prawo swoje dobre usługi, a zarabia „przy okazji”.

    2. miejsca bl napisał(a):

      naiwny pomysł, nie ma szans by ludzie kupowali e-teksty prasowe, kiedy równolegle jest mnóstwo bezplatnych publikacji. Jeśli redakcje internetowe chcą zarabiać, to mogą np. wprowadzić opłaty za parsowanie RRS-ów na stronach zew. albo po prostu sprzedawać artykuły firmom, ktore mają blogi itp.

    3. Model funkcjonowania Piano jest ok, problem jest tylko z tymi treściami. Niejednokrotnie można się spotkać z sytuacją gdy nagłówki, tytuły wiadomości są „krzykliwe” a sam artykuł lipny. Bardzo często taką praktyką są tytuły i zajawki wiadomości np. na onet.pl (tu akurat brak piano).

    4. Pablo napisał(a):

      Ta ciekawostka z osobą Eryka mnie rozbawiła 😀 (a tak mi smutno było ;p )

    Komentarze

    do wpisu: Płatne treści w Internecie – za tylko 13% Internautów
    Ocena: 4.5 z 5 (w oparciu o 4 opinie)

    *

    Videos, Slideshows and Podcasts by Cincopa Wordpress Plugin

    Copyright © 2009 - 2012 MIST Cezary Glijer & Webmedia Group Ireland