Optymalizacja grafiki dla Google Image Search

Optymalizacja grafiki dla Google Image Search

W jaki sposób opisywać grafki/zdjęcia, gdzi eje umieszczać aby znalazły się wysoko w ?
Poniżej krótki poradnik, jak zoptymalizować grafike.

Jak działa wyszukiwarka grafiki Google.
Do indeksacji treści stron Google używa specjalnych robotów (spiders) – do indeksacji grafiki specjalistycznych robotów poszukujących tylko grafiki na stronach WWW.
Częstotliwości wizyt robotów są bardzo różne – grafika raz zaindeksowana może być odwiedzona po kilku miesiącach – podczas gdy treści nawet co dzień.
Organizacja wyznaczająca standardy internetowe – W3Corg zaleca, aby traktować roboty wyszukiwarek jak niewidomych Internautów – którzy używają czytników pisma z syntezatorami mowy. Jednak grafiki nie odczytają – tak jak roboty wyszukiwarek.

Jakie czynniki decydują o obecności grafiki w Image Search?

  1. Atrybuty ALT i TITLE
  2. Słowa kluczowe w nazwie pliku grafiki
  3. Tekst wokół grafiki
  4. Kontekst strony WWW zawierającej grafikę
  5. Odnośniki do grafiki
  6. Folder grafiki
  7. Liczba grafik na stronie
  8. Włączenie indeksowania w Google Webmasters Tools

1. Atrybuty ALT i TITLE

Znacznik ALT przedstawia tekst alternatywny dla przeglądarek niegraficznych takich jak Lynx lub graficznych z włączoną blokadą grafiki.
Tekst ALT wyświetlany jest przed całkowitym załadowaniem sie zdjęcia do przeglądarki graficznej.
W znaczniku ALT najlepiej jest opisać dość szczegółowo co przedstawia zdjęcie za pomocą słów kluczowych występujących na stronie WWW.
Atrybut TITLE  służy do dla wyświetlenia tekstu po najechaniu na obrazek w przeglądarkach graficznych i służy do nasycenia słowami kluczowymi treści strony WWW.

Google indeksuje tekst tylko ze znacznika ALT.

Inżynier Google – Matt Cutts doradza jak tworzyć znacznik ALT oraz nazwę pliku grafiki:

Wskazówki dla atrybutu ALT:

1. ALT znaczy ALTernatywny

Atrybut ALT jest alternatywą dla zdjęcia. Jeśli zdjęcie jest wyświetlone w przeglądarce – atrybut ALT powinien zniknąć (niestety  Internet Explorer błędnie interpretuje atrybut i pokazuje znacznik ALT  jako “tooltip”).
Wikipedia: Tooltip to graficzny element interfejsu użytkownika. Jest on wyświetlany po najechaniu kursorem myszy na element nim opatrzony. Tooltip to przeważnie mała “chmurka” lub “dymek”, który zawiera komentarz lub poszerzenie opisywanego zagadnienia.
ALT powinien zawierać opis zdjęcia.

2. ALT dla elementów dekoracyjnych -> zostaw pusty

Strony WWW zawierając grafiki dekoracyjne: bullety, tła, cienie i wiele innych.  Dla tych wszystkich elementów pozostaw pusty atrybut ALT.

3. Jeśli grafika zawiera tekst -> powtórz go w ALT

Grafiki zawierają tekst – jeśli nie można dobrać standardowej czcionki wyświetlanej przez przeglądarki. Należy w takim przypadku powtórzyć tekst z grafiki w atrybucie ALT. Jest to szczególnie ważne dla elementów nawigacyjnych na stronie WWW.

4. Wykresy -> opisz trend

Tekst w ALt powinien opisywać ogólny trend wykresu – np: „Bezrobocie w marcu 2009 spadło z 25% do 20%”. Należy rónież wykorzystać atrybut „longdesc” – o czym poniżej.

5. Bullety -> użyj CSS

Grafiki użyte w listach nie powinny mieć artybutów ALT – lecz jeśli to konieczne (dla przeglądarek tekstowych) należy wstawić gwiazdkę – * this will at least serve text browsers such as Lynx

6. Atrybut longdesc

Mniej znany atrybut niż  ALT –  atrybut longdesc jest opcjonalny dla Tagu Image i może być użyty do wskazania adresu URL z pełnym opisem zdjęcia. Longdesc nie jest jeszcze widziany przez roboty wuszukiwarek – ale w niedalekiej przyszłości ma się to zmienić.  Jedna z technik wykorzystujących ten atrybut jest umieszczenie w nim odnośnika do opisu, który znajduje się w treści strony – pod zdjęciem.

7. Nazwa pliku grafiki

Jednym z kluczowych zadań jest nadanie plikowi grafiki właściwej i optymalnej nazwy. Nie należy tego robić opisowo, pełnymi zdaniami. Wystarczy kilka słów/fraz oddzielonych myślnikami – np:
optymalna-nazwa-grafiki-dla-seo.jpg.
Rozszerzenie nazwy – GIF czy JPG nie ma znaczenia dla wyszukiwarek.
Maksymalna długość adresu URL obsługiwanego przez przeglądarki to 2000 znaków.

8. Tekst wokól grafiki

Roboty wyszukiwarek grafiki szukają opisu zdjęcia w tekści estrony – w pobliżu zdjęcia. Dlatego niezbędny jest tytuł (opis) pod lub nad zdjęciem. Ułatwi to robotom powiązanie tekstu z grafiką.

9. Kontekst strony WWW zawierającej grafikę

Oczywiste jest, że zdjęcia powinny być tematycznie powiązane ze stroną na której są publikowane. Jeśli tak nie jest – roboty wyszukiwarke moga mieć problemy z identyfikacją tematyki zdjęcia.

alt-caption

alt-caption

10. Odnośniki

Linkuj zdjęcia do kontekstowo powiązanych artykułow/postów na twojej stronie www. Zabieg ten nie tylko zwiększy ruch w serwisie ale też zwiększy popularność stron w wyszukiwarkach dzięki dodatkowym odnośnikom do dokumentów.
Używaj tekstu w linkach do grafik ze słowami kluczowymi powiązanymi ze zdjęciem.

11. Folder grafiki

* Nie zapisuj zdjęć w zewnętrznych lokalizacjach – np. w firmach hostingowych

* Nie zapisuj zdjęć w głównym katalogu serwisu – np: www.domena.com/foto.jpg

* Jeśli w serwisie jest niewielka liczba zdjęć – umieśc je w jednym, wydzielonym katalogu: www.domena.com/foto/foto.jpg

* Jeśli w serwisie publikujesz dużo zdjęć – zapisuj je w tematycznych katalogach: www.domena.com/foto/samochody/autko.jpg

12. Liczba grafik na stronie

Aby dobrze spozycjonować grafikę/zdjęcie – należy jej poświęcić stronę WWW. Im mniej zdjęć na stronie – tym łatwiej robotom wyszukiwarek grafiki określić treść zdjęcia.

13. Włączenie indeksowania w Google Webmasters Tools

W Centrum Webmastera Google należy wyrazić zgodę na indeksowanie grafiki z serwisu WWW oraz co jakiś czas brac udział w grze Google – nadając nazwy prezentowanym zdjęciom.

Wytyczne Google dla grafiki

  • Nie osadzaj tekstu wewnątrz obrazów
  • Przekaż nam jak najwięcej informacji o obrazie
  • Nadawaj plikom szczegółowe i opisowe nazwy plików
  • Utwórz trafny tekst alternatywny
  • Właściwy tekst zakotwiczenia
  • Umieść obraz we właściwym kontekście
  • Pomyśl o najlepszym sposobie ochrony swoich obrazów
  • Zapewnij doskonałe wrażenia użytkownikom

Poradnik Google dla Webmasterów >>>

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Optymalizacja grafiki dla Google Image Search by


Publikacja: 30 sierpnia 2009
Wizyt: 10 014
1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (2 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...


» Słowa kluczowe:

» Polecam:

  • Filmy wideo, poradniki SEO => filmy o SEO na SEOVideo.pl
  • PcVideo.com.pl - poradniki video: naprawa PC, PC Tuning, składanie komputerów w jednym miejscu
  • Najlepsze internetowe infografiki => www.infografika.co


  • » Kategoria: SEO, Video » Podobne wpisy:

    Vertical Smart Slide 1
    Wyszukiwarki na świecie: Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex
    Publikacja sprzed 4 miesiące

    Jaka jest popularność wyszukiwarek w różnych krajach? Czy Google jest światowym monopolistą?

    Po 4 latach uaktualniam zestawienie: Ranking popularności wyszukiwarek w krajach świata.

    Jak wygląda świat wyszukiwarek:

    Google jest absolutnym monopolistą z udziałem…

    Wyszukiwarki na świecie: Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex
    Wyniki wyszukiwania Google w 2016 – XIX Semcamp Cezary Glije…
    Publikacja sprzed 2 lata

    W dniu 7 grudnia odbył się już XIX Semcamp.

    Miałem przyjemność wystapić z prezentacją o przyszłości wyników wyszukiwania Google. Opowiadałem o: Google Answer Box, Knowledge Graph, Entity, sztuczna inteligencja, Machine Learning, RankBrain.

    Zapraszam…

    Wyniki wyszukiwania Google w 2016 – XIX Semcamp Cezary Glije…
    TOP 50 najpopularniejszych artykułów marketingowych
    Publikacja sprzed 2 lata

    Top 50 najpopularniejszych artykułów marketingowych pochodzi z serwisu ahrefs.com i mierzony jest liczbą udostępnień

     

    Jak zwiększyć zasięg twojego posta w największych portalach społecznościowych

    http://www.socialmediaexaminer.com/how-to-increase-your-post-reach-on-top-social-networks/

    Chcesz, żeby więcej internautów przeczytało Twojego posta? W tym artykule…

    TOP 50 najpopularniejszych artykułów o marketingu internetow…
    Mutt Cutts nadal na urlopie, najlepsze narzędzia SEO –…
    Publikacja sprzed 2 lata

    The Evolution Of SEO Trends Over 25 Years, Searchengineland

    Thomas Stern zaprasza na podróż przez historię optymalizacji I pozycjonowania serwisów internetowych od zarania dziejów, oraz krótką prognozę odnośnie przyszłości.

     

    Matt Cutts Extends…

    Mutt Cutts nadal na urlopie, najlepsze narzędzia SEO – wybór…
    Mobilegeddon – prawdziwa historia – SEMCamp XVIII
    Publikacja sprzed 2 lata

    Przedstawiam prezentację z XVIII Semcampu o prawdziwej hsitorii Mobilegeddonu.

    Najnowsza aktualizacja algorytmu Google, która weszła w życie 21 kwietnia 2015 wzbudza wiele emocji. W prezentacji obalanie mitów, prezentacja faktów, pokazanie kto…

    Mobilegeddon – prawdziwa historia – SEMCamp XVIII
    Emoji – pismo obrazkowe przyszłości nie tylko w internecie?
    Publikacja sprzed 3 lata

    Co to jest Emoji?

    Emoji to ideogramy lub emotikony pierwotnie używane w japońskich wiadomościach elektronicznych i na stronach WWW, z których korzystanie szybko jednak rozprzestrzeniło się poza Japonię. Niektóre emoji są…

    Emoji – pismo obrazkowe przyszłości?
    Sexy SEO – piersi wspierają technologię
    Publikacja sprzed 3 lata

    Niby wszystko już było. Ale piersiasty SEO expert uczący podstaw optymalizacji?

    Przyjemne z pożytecznym - polecam :)

    Sexy SEO – piersi wspierają technologię
    Wszystko o Gołębiu [Pigeon] – algorytmie Google dotyczącym w…
    Publikacja sprzed 3 lata

    W SERP od dłuższego czasu robi się lokalnie. I to coraz bardziej. Zmiana algorytmu Google o kryptonimie Gołąb już działa od 24 lipca 2014 w USA, Kanadzie, UK i Australii.…

    Wszystko o Gołębiu [Pigeon] – algorytmie Google dotyczącym w…

    7 komentarzy to “Optymalizacja grafiki dla Google Image Search”

    1. Bloger napisał(a):

      dzięki za rady

    2. Solicitor napisał(a):

      Świetny artykuł o optymalizacji grafiki. Teraz już wiem punkt po punkcie jakich wytycznych się trzymać wstawiając zdjęcia na swoją stronkę. Pozdrawiam

    3. Laser napisał(a):

      Rzeczowo i na temat -podoba mi się. Byle więcej takich artykułów.

    4. marcin napisał(a):

      Dzięki za artykuł, bardzo pomocne informacje.
      Pozdrawiam.

    5. Hydraulik napisał(a):

      bardzo dobry artykuł o opisywaniu zdjęć na strone

    6. Michał napisał(a):

      A jak opisywać w przypadku gdy mamy np: 30 grafik tego samego elementu ale z różnych ujęć. Tworzymy galerię. Alt ma brzmieć: alt: cośtam alt: cośtam-1 alt:cośtam-3 ????? dzięk za informację

    7. Marcin napisał(a):

      Witam.
      Świetny artykuł.
      Mam tylko dwa pytania czy korzystając z WordPress’a w tekście alternatywnym zdjęcia mogę używać polskich znaków, tak zwanych ogonków ą,ę,,ł itd.?
      Drugie pytanie, czy w przypadku zdjęć przedstawiających ten sam element bądź tą samą sytuację mogę użyć takiego samego tekstu alternatywnego do tych zdjęć?
      Pozdrawiam

    Komentarze

    do wpisu: Optymalizacja grafiki dla Google Image Search
    Ocena: 5 z 5 (w oparciu o 7 opinii)

    *

    Videos, Slideshows and Podcasts by Cincopa Wordpress Plugin

    Copyright © 2009 - 2012 MIST Cezary Glijer & Webmedia Group Ireland