Google – nowy wygląd wyników wyszukiwania

SERP

Dzieje się. Od 6 listopada wybrana grupa użytkowników w USA miała możliwość testowania nowego wyglądu wyników wyszukiwania. Też do nich dołączyłem 🙂

Jakie zmiany zaszły?
Otóż zlikwidował lewą boczną belkę, menu przeniósł pod okno wyszukiwarki, same wyniki są bardziej przejrzyste.
Według Google chodzi o to, aby zapewnić użytkownikom spójny wygląd wyników wyszukiwania dla wszystkich możliwych urządzeń oraz ich rozdzielczości ekranu.

New Google SERP

Poprzez likwidację lewego paska bocznego Google ma teraz więcej miejsca na wyniki z Knowledge Graph (powyżej widać to na przykładzie wizytówki naszego JJ Jeta). Co więcej w części środkowej w części środkowej pojawiają się kontekstowe info z baz Google – w tym przypadku wyniki ostatniego turnieju Janowicza w Paryżu.
Opcje wyszukiwania przeniesione z lewej belki nad okno wyszukiwania dublują się z tymi z czarnej belki:

Nowy SERP

Po kliknięciu na opcje „Search Tools”  pojawia się belka z wieloma zupełnie nowymi filtrami wyników:

New Serp

Nowy wygląd serwowany jest póki co tylko w USA, ale oczywiście przygotowywane są już inne wersje lokalizacyjne i językowe.

Kolejna ciekawostka dotycząca Knowledge Graph. Poza tym, że można zgłosić nieścisłości w opisie postaci i źródła informacji

Knowledge Graph

pojawiła się opcja umożliwiająca usunięcie profilu osoby szukającej tego samego tematu co my.

Jeśli w przyszłości (póki co w USA) wybierzemy opcję przeszukiwania poczty Gmail oraz Google Drive – pojawi się taki układ wyników:

SERP

 

Jeszcze jedna ciekawostka – wyniki dla hasła „flights to Vegas”.

1. Nie ma ani jednego wyniku organicznego na pierwszym ekranie (rozdzielczość 1440×900)

2. Reklam Adwords jest 11 – 3 po środku i 8 na bocznej belce

3. Pojawia się info o liczbie wyników spersonalizowanych – cokolwiek to znaczy

4. Wyszukiwarka lotów Google jest pierwsza po reklamie Adwords w części środkowej.

Czyli absolutny monopol 🙂

I  na koniec, funkcjonalność po części już znana w wersji polskiej Google – podgląd landing page reklam Adwords nad organikiem.  Google wskazuje obszarySERP stromy, które powinny nas zainteresować.

Podgląd reklamy

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Google - nowy wygląd wyników wyszukiwania by


Publikacja: 10 listopada 2012
Wizyt: 1 623
1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (10 votes, average: 4,90 out of 5)
Loading...


» Słowa kluczowe: ,

» Polecam:

  • Filmy wideo, poradniki SEO => filmy o SEO na SEOVideo.pl
  • PcVideo.com.pl - poradniki video: naprawa PC, PC Tuning, składanie komputerów w jednym miejscu
  • Najlepsze internetowe infografiki => www.infografika.co


  • » Kategoria: Aktualności, GoogleMania » Podobne wpisy:

    Vertical Smart Slide 1
    Wyszukiwarki na świecie: Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex
    Publikacja sprzed 1 rok

    Jaka jest popularność wyszukiwarek w różnych krajach? Czy Google jest światowym monopolistą?

    Po 4 latach uaktualniam zestawienie: Ranking popularności wyszukiwarek w krajach świata.

    Jak wygląda świat wyszukiwarek:

    Google jest absolutnym monopolistą z udziałem…

    Wyszukiwarki na świecie: Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex
    Wyniki wyszukiwania Google w 2016 – XIX Semcamp Cezary Glije…
    Publikacja sprzed 3 lata

    W dniu 7 grudnia odbył się już XIX Semcamp.

    Miałem przyjemność wystapić z prezentacją o przyszłości wyników wyszukiwania Google. Opowiadałem o: Google Answer Box, Knowledge Graph, Entity, sztuczna inteligencja, Machine Learning, RankBrain.

    Zapraszam…

    Wyniki wyszukiwania Google w 2016 – XIX Semcamp Cezary Glije…
    TOP 50 najpopularniejszych artykułów marketingowych
    Publikacja sprzed 3 lata

    Top 50 najpopularniejszych artykułów marketingowych pochodzi z serwisu ahrefs.com i mierzony jest liczbą udostępnień

     

    Jak zwiększyć zasięg twojego posta w największych portalach społecznościowych

    http://www.socialmediaexaminer.com/how-to-increase-your-post-reach-on-top-social-networks/

    Chcesz, żeby więcej internautów przeczytało Twojego posta? W tym artykule…

    TOP 50 najpopularniejszych artykułów o marketingu internetow…
    Mutt Cutts nadal na urlopie, najlepsze narzędzia SEO –…
    Publikacja sprzed 3 lata

    The Evolution Of SEO Trends Over 25 Years, Searchengineland

    Thomas Stern zaprasza na podróż przez historię optymalizacji I pozycjonowania serwisów internetowych od zarania dziejów, oraz krótką prognozę odnośnie przyszłości.

     

    Matt Cutts Extends…

    Mutt Cutts nadal na urlopie, najlepsze narzędzia SEO – wybór…
    Mobilegeddon – prawdziwa historia – SEMCamp XVIII
    Publikacja sprzed 3 lata

    Przedstawiam prezentację z XVIII Semcampu o prawdziwej hsitorii Mobilegeddonu.

    Najnowsza aktualizacja algorytmu Google, która weszła w życie 21 kwietnia 2015 wzbudza wiele emocji. W prezentacji obalanie mitów, prezentacja faktów, pokazanie kto…

    Mobilegeddon – prawdziwa historia – SEMCamp XVIII
    Emoji – pismo obrazkowe przyszłości nie tylko w internecie?
    Publikacja sprzed 3 lata

    Co to jest Emoji?

    Emoji to ideogramy lub emotikony pierwotnie używane w japońskich wiadomościach elektronicznych i na stronach WWW, z których korzystanie szybko jednak rozprzestrzeniło się poza Japonię. Niektóre emoji są…

    Emoji – pismo obrazkowe przyszłości?
    Sexy SEO – piersi wspierają technologię
    Publikacja sprzed 4 lata

    Niby wszystko już było. Ale piersiasty SEO expert uczący podstaw optymalizacji?

    Przyjemne z pożytecznym - polecam :)

    Sexy SEO – piersi wspierają technologię
    Wszystko o Gołębiu [Pigeon] – algorytmie Google dotyczącym w…
    Publikacja sprzed 4 lata

    W SERP od dłuższego czasu robi się lokalnie. I to coraz bardziej. Zmiana algorytmu Google o kryptonimie Gołąb już działa od 24 lipca 2014 w USA, Kanadzie, UK i Australii.…

    Wszystko o Gołębiu [Pigeon] – algorytmie Google dotyczącym w…

    8 komentarzy to “Google – nowy wygląd wyników wyszukiwania”

    1. F55.pl napisał(a):

      oj to google już samo nie wie co robić 🙂

    2. BL napisał(a):

      Google dąży do perfekcji, nadszedł czas na wchłonięcie uzytkowników wikipedii

    3. Sławek napisał(a):

      Pierwsze co przychodzi na myśl z miejscem po lewej to dodatkowy obszar na wciśnięcie reklam 🙂
      Wydaje mi się, że Google jeszcze mocniej testuje w ostatnich dniach tło reklam i już nie jest łososiowe, tylko błękitno białe – przy dobrym kącie w zasadzie białe.
      Ciekawe jak w najbliższych czasach mogą spaść wejścia z organika będąc nawet na 1 miejscu.

    4. Fikas napisał(a):

      Obawiam się, że właśnie na najgłówniejsze keywordy będziemy mieć całkowity monopol adwordsów 🙂

    5. Radeq napisał(a):

      Trochę to przeraża zwłaszcza, że dużo zwykłych użytkowników nie odróżnia reklam od naturalnych wyników (np. belkę z reklamami określają jako „powiązane z moim zapytaniem strony ale mniej trafne”). No to chyba będzie się trzeba przeprosić z Adwords dla niektórych fraz ..

    6. JobFitter napisał(a):

      Pożyjemy, zobaczymy:)

    7. Przemek Sztal napisał(a):

      Co do nowego wyglądu wyszukiwarki Google, to udało mi się w końcu zrobić screeny w wersji PL 😉
      blog.performancemedia.pl/google/nowy-uklad-wyszukiwarki-google-ale-czy-wygodniejszy

      A co powiecie na wersję z paskiem Google+? plus.google.com/u/1/112905308774244928496/posts/3KJYs16pGEB

    8. Wicie domki napisał(a):

      Wydaje mi się że to przymiarka do reklam. Niedługo ci co walczą ze spamem, czyli wielkie G , sam stanie się wielkim Spamerem 🙂

    Komentarze

    do wpisu: Google – nowy wygląd wyników wyszukiwania
    Ocena: 4.9 z 5 (w oparciu o 10 opinii)

    *

    Videos, Slideshows and Podcasts by Cincopa Wordpress Plugin

    Copyright © 2009 - 2012 MIST Cezary Glijer & Webmedia Group Ireland