Google: opcje wyszukiwania cz. 1

Google: opcje wyszukiwania cz. 1

W związku z licznymi pytaniami, dlaczego jest tak mało informacji w Internecie na temat fitlrów/opcji wyszukiwania postanowiłem przybliżyć temat opcji wyszukiwania.

Odnośnik do modułu filtrów znajduje sie pod oknem wyszukiwania: „Pokaż opcje”

Search Options

Odnośnik do Search Options pojawia się pod oknem wyszukiwania w postaci linku “+ Show Options”.

Po kliknięciu na odnośnik pojawia się dodatkowe okno opcji – po lewej stronie wyników wyszukiwania.


Wybór opcji filtrowania spowoduje zmianę wyników wyszukiwania.

Filtrowanie po typie wyników

I. Pierwszy blok filtrów pozwala na ograniczenie prezentacji do określonego typu treści:

1. Filmy Wideo
2. Wiadmości
3. Blogi
4. Książki
5. Fora

1. Wideo

W filtrach wideo mamy do wyboru opcje dotyczące:

  • czasu trwania filmu: krótki (0-4 minut), średni (4-20 minut) oraz długi (więcej niż 20 minut)
  • daty pojawienia się w zasobach Google: w ciągu ostatniej godziny, 24h, w ciągu ostatniego tygodnia, roku, w określonym przedziale dat
  • sortowanie wg trafności wyników lub wg dat
  • sortowanie wg jakości filmu: dowolna lub wysoka jakość
  • filtrowanie wg źródeł wyników – serwisów z których filmy pojawiają sie w 10 wyników SERP

Na dole menu znajduję się link: „Resetuj opcje” – który zwija wszystkie otwarte opcje.

Filtry wideo dają te same wyniki jak po kliknięciu na link WIDEO w górnym menu nawigacyjnym. Opcja ta została  z wielką pompą zaprezentowana przez Google w maju 2007.  Funkcjonalności obydwu opcji nieco się różnią.

Wynik wyszukiwania SERP zawiera:

  • miniaturkę kadru z filmu
  • Tytuł, datę, krótki opis
  • źródło oraz powiązane materiały wideo

Jak wykonać dobry opis do filmu ( pojawiający się w wynikach wyszukiwania)?

Oto wskazówki Google:

  • Opis powinien być jasny i konkretny.
    Twój film wideo powinien się wyróżniać. Spróbuj określić treść filmu, aby inni użytkownicy mogli go znaleźć i odróżnić od innych filmów wideo. Dobrym pomysłem jest opisanie filmu przy użyciu pełnych zdań.
  • W razie potrzeby wymień autorów lub osoby, dzięki którym powstał film.
    Osoby nieznające dokładnego tytułu Twojego filmu ani skojarzonych z nim słów kluczowych mogą próbować znaleźć go po nazwiskach uczestników lub po nazwie innej witryny, na której został on umieszczony. Wprowadź tyle informacji, ile uważasz za stosowne, ale uważaj, żeby nie ujawnić niczego, co nie powinno być podane do publicznej wiadomości.

Koniec części pierwszej…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Google: opcje wyszukiwania cz. 1 by


Publikacja: 26 grudnia 2009
Wizyt: 882
1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (3 votes, average: 4,67 out of 5)
Loading...


» Słowa kluczowe:

» Polecam:

  • Filmy wideo, poradniki SEO => filmy o SEO na SEOVideo.pl
  • PcVideo.com.pl - poradniki video: naprawa PC, PC Tuning, składanie komputerów w jednym miejscu
  • Najlepsze internetowe infografiki => www.infografika.co


  • » Kategoria: Aktualności, GoogleMania, Wyszukiwarka » Podobne wpisy:

    Vertical Smart Slide 1
    Wyszukiwarki na świecie: Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex
    Publikacja sprzed 1 rok

    Jaka jest popularność wyszukiwarek w różnych krajach? Czy Google jest światowym monopolistą?

    Po 4 latach uaktualniam zestawienie: Ranking popularności wyszukiwarek w krajach świata.

    Jak wygląda świat wyszukiwarek:

    Google jest absolutnym monopolistą z udziałem…

    Wyszukiwarki na świecie: Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex
    Wyniki wyszukiwania Google w 2016 – XIX Semcamp Cezary Glije…
    Publikacja sprzed 3 lata

    W dniu 7 grudnia odbył się już XIX Semcamp.

    Miałem przyjemność wystapić z prezentacją o przyszłości wyników wyszukiwania Google. Opowiadałem o: Google Answer Box, Knowledge Graph, Entity, sztuczna inteligencja, Machine Learning, RankBrain.

    Zapraszam…

    Wyniki wyszukiwania Google w 2016 – XIX Semcamp Cezary Glije…
    TOP 50 najpopularniejszych artykułów marketingowych
    Publikacja sprzed 3 lata

    Top 50 najpopularniejszych artykułów marketingowych pochodzi z serwisu ahrefs.com i mierzony jest liczbą udostępnień

     

    Jak zwiększyć zasięg twojego posta w największych portalach społecznościowych

    http://www.socialmediaexaminer.com/how-to-increase-your-post-reach-on-top-social-networks/

    Chcesz, żeby więcej internautów przeczytało Twojego posta? W tym artykule…

    TOP 50 najpopularniejszych artykułów o marketingu internetow…
    Mutt Cutts nadal na urlopie, najlepsze narzędzia SEO –…
    Publikacja sprzed 3 lata

    The Evolution Of SEO Trends Over 25 Years, Searchengineland

    Thomas Stern zaprasza na podróż przez historię optymalizacji I pozycjonowania serwisów internetowych od zarania dziejów, oraz krótką prognozę odnośnie przyszłości.

     

    Matt Cutts Extends…

    Mutt Cutts nadal na urlopie, najlepsze narzędzia SEO – wybór…
    Mobilegeddon – prawdziwa historia – SEMCamp XVIII
    Publikacja sprzed 3 lata

    Przedstawiam prezentację z XVIII Semcampu o prawdziwej hsitorii Mobilegeddonu.

    Najnowsza aktualizacja algorytmu Google, która weszła w życie 21 kwietnia 2015 wzbudza wiele emocji. W prezentacji obalanie mitów, prezentacja faktów, pokazanie kto…

    Mobilegeddon – prawdziwa historia – SEMCamp XVIII
    Emoji – pismo obrazkowe przyszłości nie tylko w internecie?
    Publikacja sprzed 3 lata

    Co to jest Emoji?

    Emoji to ideogramy lub emotikony pierwotnie używane w japońskich wiadomościach elektronicznych i na stronach WWW, z których korzystanie szybko jednak rozprzestrzeniło się poza Japonię. Niektóre emoji są…

    Emoji – pismo obrazkowe przyszłości?
    Sexy SEO – piersi wspierają technologię
    Publikacja sprzed 4 lata

    Niby wszystko już było. Ale piersiasty SEO expert uczący podstaw optymalizacji?

    Przyjemne z pożytecznym - polecam :)

    Sexy SEO – piersi wspierają technologię
    Wszystko o Gołębiu [Pigeon] – algorytmie Google dotyczącym w…
    Publikacja sprzed 4 lata

    W SERP od dłuższego czasu robi się lokalnie. I to coraz bardziej. Zmiana algorytmu Google o kryptonimie Gołąb już działa od 24 lipca 2014 w USA, Kanadzie, UK i Australii.…

    Wszystko o Gołębiu [Pigeon] – algorytmie Google dotyczącym w…

    Komentarze

    do wpisu: Google: opcje wyszukiwania cz. 1
    Ocena: 4.67 z 5 (w oparciu o 3 opinie)

    *

    Videos, Slideshows and Podcasts by Cincopa Wordpress Plugin

    Copyright © 2009 - 2012 MIST Cezary Glijer & Webmedia Group Ireland