Cz. II wywiadu z byłym członkiem Google Search Quality Team

Druga część wywiadu z Andre Weyherem – byłym pracownikiem .

Pierwsza część wywiadu z Andre, która w zasadzie była całym, kompletnym wywiadem okazała się być bardzo interesującym źródłem informacji, a sami czytelnicy prosili o kontynuację. Na szczęście Andre się zgodził i udało się uzyskać kilka odpowiedzi na pytania, które nurtowały internautów. 

Przypomnijmy: Andre Weyher pracował kilka lat w Google, był odpowiedzialny między innymi za szeroko pojętą jakość wyników wyszukiwania.
Na publikację wywiadu na moim blogu zgodził się jego autor: James Norquay.

Pytanie 1. Czy Twój wywiad i zawarte w nim odpowiedzi miały jakiś wydźwięk po jego publikacji? Dużo osób się z Tobą kontaktowało? A może Google?

Tydzień po publikacji wywiadu świat oszalał. Nigdy nie przypuszczałem, że to może wywołać taką lawinę. Rzecz jasna reakcje były różne – od entuzjazmu, przez zaskoczenie do zmieszania. Jedno czego się nauczyłem, to że opinie w sprawie SEO są mocno podzielone. W zasadzie nie dziwię się temu wcale, bo SEO nie jest usystematyzowanym zawodem – nie ma z tego magistra czy doktoratu. To pasja i samodoskonalenie, dlatego czasami niektórzy  traktują SEO niemal jak religię. Bardzo delikatny temat, często ludzie nie dopuszczają do siebie faktów, które łamią ich światopogląd, wiąże się to zazwyczaj z emocjami i zdenerwowaniem. Wielu specjalistów od SEO niestety często zapomina też, że tu nie ma magicznej formuły ani żadnego „świętego graala”.
Zauważyłem też że duża część zwyczajnie przestaje patrzeć na tzw. szerokie spektrum – duży obrazek. Są tak skupienie na słowach, doborze znaków i celowości, że zapominają o tym, aby dać ludziom to, czego szukają, czyli coś co sprawi że zwyczajnie wrócą na dany serwis, poprawiając jego pozycję. SEO to inwestycja długofalowa, dojrzewająca. Nie ma tutaj szybkiego sukcesu, farta i łatwych pieniędzy z niczego.
Zauważyłem też jedną ciekawą rzecz: wiele osób zinterpretowało moje odpowiedzi jako „koniec ery SEO”. Całkowicie mylnie. SEO było, jest i będzie integralną częścią każdego dobrego serwisu czy kampanii marketingowej. Jest to po prostu składnik drugorzędny, zaraz po tym, do czego internet został stworzony – wymianie informacji. Należy też pamiętać o mądrym i „naturalnym” łączeniu tych dwóch składników – dobry, dopasowany i dopracowany kontent będzie już ziarnem naturalnego, czystego SEO. Możecie myśleć że jestem idealistą, ale tak to teraz działa. Pytacie – odpowiadam.
Google skomentowało mój wywiad, owszem. W bardzo miły sposób zrobił to  też Danny Sullivan, któremu z resztą odpowiedziałem.

Pytanie 2. Mieliśmy pytania o rozwinięcie definicji „komercyjnych” słów w anchorach/linkach?

Jasne, zauważyłem że to popularne pytanie. Odpowiedź jest w brew pozorom bardzo prosta. Komercyjne słowa kluczowe to te, których jest dużo, albo/i…brzmią zarobkowo! Nie ma oficjalnej listy takich słów, ale każdy może we własnym zakresie odpowiedzieć sobie na to pytanie. Sypnę przykładami żeby rozwiać wątpliwości: rezerwacja hoteli, tanie bilety, zarabiaj na forex itp. Ludziom po prostu się wydaje, że to wszystko jest jakąś wiedzą tajemną – nie. To jest bardzo proste i oczywiste. Sztampowe, popularne słowa, które linkują w dziesiątkach lub nawet setkach do stron o komercyjnym kontencie to najkrótsza droga do słabej oceny, bo taka sytuacja nigdy nie miała by miejsca „samoistnie”, naturalnie. Dlatego stosujcie też linki do stron niepowiązanych zarobkowo, zupełnie neutralnych.

Pytanie 3. Kolejne pytanie od użytkowników – czy są jakieś katalogi, które Google uznaje za wartościowe??

Dobre pytanie. Wiem że ludzie mają podzielone i skrajne zdania na ten temat, więc postaram się to wyjaśnić najprościej; nie ma magicznej, tajnej listy katalogów docenianych przez Google. Co mogę jeszcze powiedzieć, to że jest kilka wskazówek, które mogą pomóc rozwiać wątpliwości. Zwracajcie uwagę na następujące rzeczy;
1) Czy katalog wymaga linku zwrotnego? Jeśli tak, to z góry bym sobie go odpuścił.
2) Wykonaj proste, dowolne wyszukiwanie, skopiuj kawałek opisu wybranego wpisu do wyszukiwarki i sprawdź ile razy opis został skopiowany. Jeśli powtórzy się to na 2-3 wpisach, to nie ma czego szukać.
Poza tymi dwoma najważniejszymi wskazówkami, pamiętaj że wartością samą w sobie jest specjalistyczna moderacja. Wiadomo – pomoże ona uniknąć niepożądanego kontentu, który ciągnie stronę w dół. Mogę też polecić SEOmoz jako dość wiarygodne źródło katalogów na czasie.

Pytanie 4. Ostatnio wspomniałeś, że META keywordsy są wciąż warte zachodu, rozwiń myśl.

Tak, to też dobre pytanie. Często przytaczam META keywords jako jedną z pomijanych rzeczy przy budowie serwisu internetowego, co zawsze wprawia w osłupienie bardziej doświadczonych SEO-specy. Ten temat chyba dominuje jeśli chodzi o spekulacje i cieszę się, że mogę go trochę rozwinąć. Część rodziny SEO magików uważa, że META keywordsy są mało istotne i można je pominąć. Jest też druga część (mniejsza), która utrzymuje, że ma do czynienia z „Boskim narzędziem”. A prawda jak zawsze leży po środku. Ok, rzecz jasna samo uzupełnienie META nie sprawi, że wskoczysz na #1 pozycję. Ale na pewno pomoże zrozumieć Google szybciej i lepiej o czym jest Twoja strona! Więc nawet jeśli nie są one magiczną recepturą, to uzupełnienie ich po pierwsze nie zaszkodzi, a tylko usprawni mechanizm – bo przecież algorytm wciąż zakłada ich sprawdzanie.
Nie dajmy się jednak ponieść – dla tych, co są nadgorliwi: za dużo to też niedobrze! Im mniej słów wpiszesz – tym silniejsze one będą. Reasumując, jeśli reprezentujesz Coca-Cola i chcesz przegonić PepsiCo – META keywords nie odwrócą biegu wydarzeń. Ale jeśli masz małą piekarnie na Brooklinie i chcesz się pojawiać lokalnie – uzupełnij je.

Na zakończenie Andre zaprasza wszystkich na swojego bloga – netcomber.com/blog
Dodatkowo, po olbrzymiej liczbie pytań jakie pojawiły się po wywiadzie, Andre oznajmił, że rusza z kolejnym blogiem w stylu Q&A. Rzecz jasna blog dotyczył będzie SEO.
Więcej informacji już wkrótce.

/Tłumaczenie wywiadu z www.jamesnorquay.com/

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Cz. II wywiadu z byłym członkiem Google Search Quality Team by


Publikacja: 1 grudnia 2012
Wizyt: 1 083
1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (10 votes, average: 4,90 out of 5)
Loading...


» Słowa kluczowe:

» Polecam:

  • Filmy wideo, poradniki SEO => filmy o SEO na SEOVideo.pl
  • PcVideo.com.pl - poradniki video: naprawa PC, PC Tuning, składanie komputerów w jednym miejscu
  • Najlepsze internetowe infografiki => www.infografika.co


  • » Kategoria: Aktualności, GoogleMania » Podobne wpisy:

    Vertical Smart Slide 1
    Wyszukiwarki na świecie: Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex
    Publikacja sprzed 4 tygodnie

    Jaka jest popularność wyszukiwarek w różnych krajach? Czy Google jest światowym monopolistą?

    Po 4 latach uaktualniam zestawienie: Ranking popularności wyszukiwarek w krajach świata.

    Jak wygląda świat wyszukiwarek:

    Google jest absolutnym monopolistą z udziałem…

    Wyszukiwarki na świecie: Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex
    Wyniki wyszukiwania Google w 2016 – XIX Semcamp Cezary Glije…
    Publikacja sprzed 2 lata

    W dniu 7 grudnia odbył się już XIX Semcamp.

    Miałem przyjemność wystapić z prezentacją o przyszłości wyników wyszukiwania Google. Opowiadałem o: Google Answer Box, Knowledge Graph, Entity, sztuczna inteligencja, Machine Learning, RankBrain.

    Zapraszam…

    Wyniki wyszukiwania Google w 2016 – XIX Semcamp Cezary Glije…
    TOP 50 najpopularniejszych artykułów marketingowych
    Publikacja sprzed 2 lata

    Top 50 najpopularniejszych artykułów marketingowych pochodzi z serwisu ahrefs.com i mierzony jest liczbą udostępnień

     

    Jak zwiększyć zasięg twojego posta w największych portalach społecznościowych

    http://www.socialmediaexaminer.com/how-to-increase-your-post-reach-on-top-social-networks/

    Chcesz, żeby więcej internautów przeczytało Twojego posta? W tym artykule…

    TOP 50 najpopularniejszych artykułów o marketingu internetow…
    Mutt Cutts nadal na urlopie, najlepsze narzędzia SEO –…
    Publikacja sprzed 2 lata

    The Evolution Of SEO Trends Over 25 Years, Searchengineland

    Thomas Stern zaprasza na podróż przez historię optymalizacji I pozycjonowania serwisów internetowych od zarania dziejów, oraz krótką prognozę odnośnie przyszłości.

     

    Matt Cutts Extends…

    Mutt Cutts nadal na urlopie, najlepsze narzędzia SEO – wybór…
    Mobilegeddon – prawdziwa historia – SEMCamp XVIII
    Publikacja sprzed 2 lata

    Przedstawiam prezentację z XVIII Semcampu o prawdziwej hsitorii Mobilegeddonu.

    Najnowsza aktualizacja algorytmu Google, która weszła w życie 21 kwietnia 2015 wzbudza wiele emocji. W prezentacji obalanie mitów, prezentacja faktów, pokazanie kto…

    Mobilegeddon – prawdziwa historia – SEMCamp XVIII
    Emoji – pismo obrazkowe przyszłości nie tylko w internecie?
    Publikacja sprzed 2 lata

    Co to jest Emoji?

    Emoji to ideogramy lub emotikony pierwotnie używane w japońskich wiadomościach elektronicznych i na stronach WWW, z których korzystanie szybko jednak rozprzestrzeniło się poza Japonię. Niektóre emoji są…

    Emoji – pismo obrazkowe przyszłości?
    Sexy SEO – piersi wspierają technologię
    Publikacja sprzed 2 lata

    Niby wszystko już było. Ale piersiasty SEO expert uczący podstaw optymalizacji?

    Przyjemne z pożytecznym - polecam :)

    Sexy SEO – piersi wspierają technologię
    Wszystko o Gołębiu [Pigeon] – algorytmie Google dotyczącym w…
    Publikacja sprzed 3 lata

    W SERP od dłuższego czasu robi się lokalnie. I to coraz bardziej. Zmiana algorytmu Google o kryptonimie Gołąb już działa od 24 lipca 2014 w USA, Kanadzie, UK i Australii.…

    Wszystko o Gołębiu [Pigeon] – algorytmie Google dotyczącym w…

    5 komentarzy to “Cz. II wywiadu z byłym członkiem Google Search Quality Team”

    1. B. napisał(a):

      Keywords mnie trochę zadziwił:)

    Trackbacks

    Check out what others are saying about this post...
    1. […] druga wywiadu z byłym członkiem Google Search Quality Team linkwithin_text='Popularne posty:' Publikacja: 22 listopada 2012 Wizyt: 1 219 (10 […]

    2. […] Kilka dni temu Cezzy opublikował kolejny wywiad z Andre i tutaj pojawiły się już dwie kwestie, które mnie już bardzo zastanowiły. […]

    3. […] Z racji sporych emocji, jakie wywołał wywiad Andre’go, w którym utrzymuje on, że keywords jest uwzględniany przez Google do „zbadania tematyki” strony – przy jednoczesnym twardym i jasnym stanowisku Google, że tag ten w ogóle do niczego się nie liczy – postanowiłem sprawdzić … jak to jest. Ponieważ widać ewidentnie, że jedna ze stron rozmija się z prawdą. […]

    4. […] sprawie jest jasne – meta tag keywords nie ma żadnego wpływu na pozycję strony w Google. Niedawno pojawiło się stwierdzenie, ze strony byłego pracownika Google, że jest inaczej, że Google czyta zawartość tagu, aby lepiej zorientować się co do […]



    Komentarze

    do wpisu: Cz. II wywiadu z byłym członkiem Google Search Quality Team
    Ocena: 4.9 z 5 (w oparciu o 10 opinii)

    *

    Videos, Slideshows and Podcasts by Cincopa Wordpress Plugin

    Copyright © 2009 - 2012 MIST Cezary Glijer & Webmedia Group Ireland