Ceneo, Nokaut i Skąpiec powoli pną się w Google

Pozycjonowanie

Czy to ręczne sterowanie, czy też algorytmy filtrów spowodowały, że ukarane przez porównywarki cen powoli pną się w wynikach wyszukiwania. Ale też serwisy nie czekają bezczynnie – o czym za chwilę.

Po okazaniu skruchy i wycofaniu się z systemów sprzedaży linków widać poprawę pozycji porównywarek.
A czy na prawdę z nich korzystały? Poniżej 2 przykłady dotyczące Nokautu.

1. Użytkownik jednego z SWLi tak pisze o innym systemie e-Weblink:

2. Komunikat, jaki otrzymał jeden z użytkowników w systemie Prolink:

Jak widać nie można mówić o niewinności Nokautu. Podobnie sprawa się miała z pozostałymi zafiltrowanymi witrynami.

Ale powoli sytuacja wraca do normy. Porównywarki pną się do góry na hasła brandowe.

Dziś pozycje porównywarek w Google.pl wyglądają tak:

 

         
Ceneo.pl   24      
Nokaut.pl     46    
Swistak.pl       42  
Skapiec.pl       49

 

Ceneo najszybciej się pnie, ale też zabezpiecza tyły.
Pierwsze wyniki na zapytanie brandowe pojawiają się na 3 stronie Google.pl:

Ale na pierwszej stronie wyników Google.pl można znaleźć kopię serwisu Ceneo.pl – stojący na tym samym IP 193.203.222.21:

I Google już zaindeksował ponad 150 stron z tej kopii. Ciekawe czy to rozwiązanie podpada pod Duplicate Content 🙂

I na deser jak Ceneo próbuje odzyskać ruch wykupując kampanie Adwords na słowo „Nokaut”:

Jak widać dużo się dzieje i warto śledzić co robią „poszkodowani” i jak ich traktuje Google w swoich wynikach.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Ceneo, Nokaut i Skąpiec powoli pną się w Google by


Publikacja: 5 lutego 2012
Wizyt: 1 693
1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (3 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...


» Słowa kluczowe: , , , ,

» Polecam:

  • Filmy wideo, poradniki SEO => filmy o SEO na SEOVideo.pl
  • PcVideo.com.pl - poradniki video: naprawa PC, PC Tuning, składanie komputerów w jednym miejscu
  • Najlepsze internetowe infografiki => www.infografika.co


  • » Kategoria: Aktualności, GoogleMania » Podobne wpisy:

    Vertical Smart Slide 1
    Wyniki wyszukiwania Google w 2016 – XIX Semcamp Cezary Glije…
    Publikacja sprzed 1 rok

    W dniu 7 grudnia odbył się już XIX Semcamp.

    Miałem przyjemność wystapić z prezentacją o przyszłości wyników wyszukiwania Google. Opowiadałem o: Google Answer Box, Knowledge Graph, Entity, sztuczna inteligencja, Machine Learning, RankBrain.

    Zapraszam…

    Wyniki wyszukiwania Google w 2016 – XIX Semcamp Cezary Glije…
    TOP 50 najpopularniejszych artykułów marketingowych
    Publikacja sprzed 2 lata

    Top 50 najpopularniejszych artykułów marketingowych pochodzi z serwisu ahrefs.com i mierzony jest liczbą udostępnień

     

    Jak zwiększyć zasięg twojego posta w największych portalach społecznościowych

    http://www.socialmediaexaminer.com/how-to-increase-your-post-reach-on-top-social-networks/

    Chcesz, żeby więcej internautów przeczytało Twojego posta? W tym artykule…

    TOP 50 najpopularniejszych artykułów o marketingu internetow…
    Mutt Cutts nadal na urlopie, najlepsze narzędzia SEO –…
    Publikacja sprzed 2 lata

    The Evolution Of SEO Trends Over 25 Years, Searchengineland

    Thomas Stern zaprasza na podróż przez historię optymalizacji I pozycjonowania serwisów internetowych od zarania dziejów, oraz krótką prognozę odnośnie przyszłości.

     

    Matt Cutts Extends…

    Mutt Cutts nadal na urlopie, najlepsze narzędzia SEO – wybór…
    Mobilegeddon – prawdziwa historia – SEMCamp XVIII
    Publikacja sprzed 2 lata

    Przedstawiam prezentację z XVIII Semcampu o prawdziwej hsitorii Mobilegeddonu.

    Najnowsza aktualizacja algorytmu Google, która weszła w życie 21 kwietnia 2015 wzbudza wiele emocji. W prezentacji obalanie mitów, prezentacja faktów, pokazanie kto…

    Mobilegeddon – prawdziwa historia – SEMCamp XVIII
    Emoji – pismo obrazkowe przyszłości nie tylko w internecie?
    Publikacja sprzed 2 lata

    Co to jest Emoji?

    Emoji to ideogramy lub emotikony pierwotnie używane w japońskich wiadomościach elektronicznych i na stronach WWW, z których korzystanie szybko jednak rozprzestrzeniło się poza Japonię. Niektóre emoji są…

    Emoji – pismo obrazkowe przyszłości?
    Sexy SEO – piersi wspierają technologię
    Publikacja sprzed 2 lata

    Niby wszystko już było. Ale piersiasty SEO expert uczący podstaw optymalizacji?

    Przyjemne z pożytecznym - polecam :)

    Sexy SEO – piersi wspierają technologię
    Wszystko o Gołębiu [Pigeon] – algorytmie Google dotyczącym w…
    Publikacja sprzed 2 lata

    W SERP od dłuższego czasu robi się lokalnie. I to coraz bardziej. Zmiana algorytmu Google o kryptonimie Gołąb już działa od 24 lipca 2014 w USA, Kanadzie, UK i Australii.…

    Wszystko o Gołębiu [Pigeon] – algorytmie Google dotyczącym w…
    TOP 100 katalogów na rank.pl
    Publikacja sprzed 2 lata

    Ufff. Skończyłem aktualizację TOP 50 katalogów.

    Tym razem największym problemem był wybór 50 na prawdę dobrych katalogów. Nie było to łatwe i ostatnie pozycje nie są najlepsze :(.

    Nowością jest niezależna publikacja…

    TOP 50 katalogów na rank.pl

    13 komentarzy to “Ceneo, Nokaut i Skąpiec powoli pną się w Google”

    1. Przewodnik Azja napisał(a):

      Grają ostro, Nokaut ostatnio wystosował list do PR z informacją o tym jakie to Google złe ograniczając im liczbę klientów i działając na szkodę samych internautów, którzy bez nokauta już nie znajdą dobrych cen w sieci 😉

    2. specjalista seo napisał(a):

      Póki co nic wielkiego się nie dzieje. Ruchy w górę i w dół to normalne. Nie zostali zbanowani tylko został nałożony filtr – NIE SZTYWNY – więc i pozycje się też zmieniają w górę i w dół.

      Nie ma ich na nazwy brandowe więc nic się nie stało ; ]

    3. SEOinfo napisał(a):

      Jeżeli „podobnie się sprawa miała z innymi serwisami” to dlaczego zwizualizowany jest tylko przykład nokautu ?? Gdzie takie same dowody, że inne serwisy kupowały w prolinku czy w e-weblinku ?? To tak sobie już można chlapnąć z rozpędu ???

    4. Fikas napisał(a):

      🙂

      Czyli widać rozmowy porównywarek vs Google co do miesięcznego haraczu w adwordsach zmierzają ku porozumieniu 🙂

    5. Michal napisał(a):

      Hmmm, to nieźle ceneo jedzie po bandzie reklamując się w Adwords na „nokaut’… ale coż, co nie jest zabronione jest dozwolone ;]

    6. fizyka napisał(a):

      no to ceneo moze sie spodziewac kolejnej kary, tak mysle.

    7. Cezary Glijer napisał(a):

      @SEOinfo: skoro Kaspar Szymanski z Google napisał wyraźnie, że kary nałożone zostały na serwisy kupujące linki to chyba wystarczające. Pokazałem na przykładzie jednego zafiltrowanego serwisu i tyle. To blog a nie sala sądowa.

    8. Anonim napisał(a):

      Dziś poszło Update PR … w dobrym kierunku dużo +1,2 oczka w górę …

    9. SEOinfo napisał(a):

      Cezary – Kaspar Szymański może sobie mówić/pisać co chce (nigdy nie zauważyłem aby jego wypowiedzi były poparte „twardymi” 😉 dowodami) , Ty natomiast przedstawiłeś to w takim a nie innym kontekście – gdzie ja nie zauważyłem żadnego dowodu na to , że inne serwisy kupowały linki (podkreślam kupowały) . Co do blogu to dziękuję – dla mnie bardzo przydatny i często zaglądam ale akurat w tym przypadku informacja moim zdaniem deczko nieobiektywna 😉
      Pzdr.
      Krzysiek

    10. Cezary Glijer napisał(a):

      @SEOinfo – dzieki za dobre slowo i zgadzam sie z brakiem obiektywizmu. Blog jest subiektywny.

    11. Moher napisał(a):

      Jak wygląda proces „naprawiania” miałem okazję przekonać się niedawno. Napisał do mnie z prośbą o opinię pozycjoner z jednej ze znanych stron pokaranych ostatnio. Nazwy nie podam bo po co mam wkopywać faceta. Niech błyśnie na spotkaniu w firmie. 😉

      Poprawili lekko tytuły, nagłówki, odcięto linki z SWLa. Wysłali już pierwsze requesty. Decyzja odmowna. Jak pochodziłem po tej witrynie to się w sumie nie dziwię. Zaleceń byłoby na kilka stron.

      Na linkowaniu SWLami i ruskimi wynalazkami się nie znam. To prawda. Nie interesują mnie, ale wiem coś niecoś na temat optymalizacji i wytycznych. Jeżeli ukarane serwisy będą tak „kapać” nieznaczącymi poprawkami i czekać tydzień na odpowiedź to obawiam się, że wyjście z kary zajmie w niektórych przypadkach kilka miesięcy.

      Znajomość i rozumienie wytycznych w tych ukaranych serwisach jest niezbyt duża lub może panuje obawa przed wycięciem zbyt dużej liczby „śmieciowych” treści z indeksowania i wpływem na ruch.

    12. blackhatsełomoaster napisał(a):

      No i trzeba pamiętać o zmieniających się rotacyjnie linkach dofollow w widgetach dla partnerów 😀 Tego jak na razie nie poprawili.

    Trackbacks

    Check out what others are saying about this post...
    1. […] Powyższe wskazówki są na tyle uniwersalne że śmiało mogą być stosowane przez każdą stronę, której zależy na wysokich pozycjach w Google. Na koniec warto dodać że wspominane w artykule porównywarki cen wróciły już do wyników wyszukiwań! O małą analizę postarał się ostatnio Cezary Glijer. […]



    Komentarze

    do wpisu: Ceneo, Nokaut i Skąpiec powoli pną się w Google
    Ocena: 5 z 5 (w oparciu o 13 opinii)

    *

    Videos, Slideshows and Podcasts by Cincopa Wordpress Plugin

    Copyright © 2009 - 2012 MIST Cezary Glijer & Webmedia Group Ireland